Fiskespöt som inte finns? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskespöt som inte finns?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Uppskattar verkligen ert engagemang! Hade gärna provkastat ditt spö, så tack för erbjudandet! Men blir ju en bit att åka...

Ja tack Andreas! Dela gärna med dig utav dina erfarenheter, tack!

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Jag äger Lipsticken och har ägt Swimbait spöt men Lipsticken känns ganska påkig och har ok känsla, inget som liknar LTB Swimbait känslighet. Dock så är inte swimbait spöt speciellt roligt om man har drag som rör kraftigt på sig och flyttar mkt. vatten då skakar hela spöt, det har ingen dämpande effekt i jämförelse med lipsticken som är mjukare. Olika beten/tekniker kräver olika spön tråkigt men sant.
    Jadu Monkey.. Man kan ju inte få allt tyvärr, inte i ett spö iaf!
    Men tror du inte att ett Lip Stick är bättre om man ska dänga hyfsat tunga gummibeten och tunga jerkbaits?

Kommentera

St Croix Legend Tournament Musky i en längd/aktion som passar ditt fiske.

Kommentera

För mig så kändes Lipsticken bättre på tyngre gummi (80gr-140gr) och tungvevade vobblers, jerkbait har jag inte fiskat mkt. det lilla jag gjort det har känts ok (inget tyngre än 120gr typ). För spinnare och spinner baits har jag ännu ej hittat en spö som jag gillat mer än mitt st croix premium mhf2 21-85gr. Så det blir nog ett downsizer för att komplettera lipsticken.

Kommentera

Ursprungligen postat av CoN` Visa inlägg
          Ska helt klart känna på det spöt också! Det verkar som det finns en modell som heter 8 XH och ska klara 60-180g. Den kanske vore mer lämplig..

Tack igen för ert engagemang! Jäkligt svårt dethär med vilket spö man ska köpa alltså...
          8 XH är väl bara haspel? Finns också ett shadspö till 180 g men den är väldigt mjuk i toppen. Upplevde det mjukare än 130 g spöet. Men kläm och känn på mässan så hittar du nog nått.

Kommentera

Tack åter en gång för alla era svar!

Lutar som sagt väldigt mycket åt ett St Croix Lip Stick, ska bli riktigt spännande att känna och klämma på en massa spön på fiskemässan. Ska kika på Swimbait och även lite spön ifrån Westins.

ABU Volatile, BFT Roots och ett Svartzonker spinn måste man väl också fingra lite på även om det inte känns som de är i samma klass som St Croix spön.

Kommentera

BFT Roots 7'9 -180 gram. För resten av pengarna kan du köpa något annat kul.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                BFT Roots 7'9 -180 gram. För resten av pengarna kan du köpa något annat kul.
                Ska självklart kika på detta spö också! Vet kar vara ett riktigt vettigt spö för en lite mindre peng än St. Croix. Tack!

Kommentera

Vad fiskar du mest med för beten CoN`?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                    Vad fiskar du mest med för beten CoN`?
                    Allt möjligt, big mcrubber, söderjiggar, braxlip xl och även jerkbaits. Men upp emot 150g ungefär.

Nått spec i åtanke?

Kommentera

Ursprungligen postat av CoN` Visa inlägg
                      Allt möjligt, big mcrubber, söderjiggar, braxlip xl och även jerkbaits. Men upp emot 150g ungefär.

Nått spec i åtanke?
                      Kolla på Lipstick, Top N Tail och Long Ranger. Lipstick är lite mer ett "allt i allo"spö. Top N Tailen är styvare än Long ranger och fungerar förmodligen bättre att styra beten med, typ spinnare, top water och sådant. Long Rangern är underbar att kasta med och spöt jag själv använder till mer eller mindre allt gäddfiske. Utmärkt spö till mjukbeten och tailar. Går även jerka med om man vill det och har bra utrymme.

Alla de 3 spöna borde på olika sätt fungera utmärkt till ditt fiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57