Hittade en liten förhandstitt på de nya rullarna från ABU för 2006, bland annat de nygamla Record-rullarna. Det är dock den amerikanska hemsidan så jag vet inte om dessa modeller finns i Sverige, men kan ju vara värt ett besök ändå.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nya ABU-rullar 2006
Collapse
X
-
Nya ABU-rullar 2006
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug LarsonTaggar: Ingen
-
HAr den nya recordrullen och testade den idag. Det var -2 grader och rullen gick så smort
Kanske lite för hög utväxling och störande att tumgreppet ibland flippar upp vid utkast , men det var mest en ovana från början. Senare under dagen var den helt underbar och tumgreppet satt där det skulle
-
Deras hasplar ser ju bra ut på bild. Sen är det väl som vanligt. Dålig slirbroms. Ser it som dom är byggda av Okuma. Misstänkt med alla dessa kullager som kan falera. Ska bli intressant att testa dom. Gnäll-Elanen, får njuta av gnället i redskapsbutiken om dom inte är bra. Om inte annat så kommer jag att skriva om dom här he he.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
LordPike
Äger själv en Recordrulle som jag investerade för inte alls länge sedan
här följer en länk om just recordrullen och den jag äger
The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site. Chance to win free tackle everyday.
den känns väldigt bra och gedigen men jag kan hålla med pasi75 om det stora tumgreppet (se bild) men som sagt det är nog bara en ovana.
riktigt fin rulle och väl värd pengarna enligt mig
Kommentera
-
Det skulle inte förvåna mig om D-serien är ABU-historia om något år eller två. Inte för at rullarna är dåliga ur fiskesynpunkt, tvärt om. Det trista med D-rullarna är att bärande delar är gjorda av plast. Möjligen är jag fel ute men jag tror inte på det i längden.
Recorden är kul rulle, särskilt för oss rullnördar. Designen tilltalar mig verkligen.
Ingenjörsmässigt klart intressant med ett IAR-lager i spolnavet och roterande axel med högfartslagren i ändkopparna precis som på femtitalet. Idén är väl att användaren skall kunna dra åt mekbromsen och ändå få en lätt och kattmjuk gång vid invevning med superhög utväxling tackvare envägslagret i spolnavet.
6stifts-centrifugalbromsen är kanonbra liksom slirbromslamellerna av kolfiber. De senare två nyheterna sitter förvisso även i nya C3an och C4an, och som valigt är väl en C3a det klokaste valet. Men varför skall man vara klok hela tiden?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-12, 09:00 -
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-