Nya ABU-rullar 2006 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya ABU-rullar 2006

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya ABU-rullar 2006

Hittade en liten förhandstitt på de nya rullarna från ABU för 2006, bland annat de nygamla Record-rullarna. Det är dock den amerikanska hemsidan så jag vet inte om dessa modeller finns i Sverige, men kan ju vara värt ett besök ändå.

Explore Abu Garcia’s wide range of high-quality rods, reels, and gear designed for anglers of all levels. Elevate your fishing experience with innovation and reliability from Abu Garcia. Free Standard Shipping On Orders Over $50.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

HAr den nya recordrullen och testade den idag. Det var -2 grader och rullen gick så smort Kanske lite för hög utväxling och störande att tumgreppet ibland flippar upp vid utkast , men det var mest en ovana från början. Senare under dagen var den helt underbar och tumgreppet satt där det skulle

Kommentera

Pasi, du kan enkelt växla ned Record 40 o 50 till samma utväxling som Record 60 har..dvs 5,3:1. Det man får göra är att beställa ett huvuddrev 21200 samt ett spolaxeldrev från nya C3-serien..har ej det nummret i skallen. Funkar klockrent!

Kommentera

...tumtangenten kan tas bort men det kräver lite ingrepp..

Kommentera

Deras hasplar ser ju bra ut på bild. Sen är det väl som vanligt. Dålig slirbroms. Ser it som dom är byggda av Okuma. Misstänkt med alla dessa kullager som kan falera. Ska bli intressant att testa dom. Gnäll-Elanen, får njuta av gnället i redskapsbutiken om dom inte är bra. Om inte annat så kommer jag att skriva om dom här he he.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

rullarna ser fina ut och känns bra vid torrvevning. nu undrar jag bara... funkar de vid jerkfiske tro, och är inte knarrknappen i vägen?

Kommentera

Äger själv en Recordrulle som jag investerade för inte alls länge sedan
              här följer en länk om just recordrullen och den jag äger

The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site. Chance to win free tackle everyday.

den känns väldigt bra och gedigen men jag kan hålla med pasi75 om det stora tumgreppet (se bild) men som sagt det är nog bara en ovana.
              riktigt fin rulle och väl värd pengarna enligt mig

Kommentera

Men, när ska D-serien komma som vänstervevad då? Vet inte om den kanske finns redan, har haft mycket annat att stå i ett tag.

Någon som vet?

/gringo

Kommentera

Tror inte att D kommer i något vänsterutförande. Däremot så finns Recorden i vänstervev. Och med tanke på att det bara skiljer ett par hundralappar mellan D6 o Record så är valet givet...tycker jag.

Kommentera

Det skulle inte förvåna mig om D-serien är ABU-historia om något år eller två. Inte för at rullarna är dåliga ur fiskesynpunkt, tvärt om. Det trista med D-rullarna är att bärande delar är gjorda av plast. Möjligen är jag fel ute men jag tror inte på det i längden.

Recorden är kul rulle, särskilt för oss rullnördar. Designen tilltalar mig verkligen.
                    Ingenjörsmässigt klart intressant med ett IAR-lager i spolnavet och roterande axel med högfartslagren i ändkopparna precis som på femtitalet. Idén är väl att användaren skall kunna dra åt mekbromsen och ändå få en lätt och kattmjuk gång vid invevning med superhög utväxling tackvare envägslagret i spolnavet.
                    6stifts-centrifugalbromsen är kanonbra liksom slirbromslamellerna av kolfiber. De senare två nyheterna sitter förvisso även i nya C3an och C4an, och som valigt är väl en C3a det klokaste valet. Men varför skall man vara klok hela tiden?
                    www.utreel.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    2 050 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist