Hedgehog - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hedgehog

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hedgehog

Har fundering över de här lagren. Kattobi" Spool Bearing Kit - AIR CERAMIC -1150AIR & 1150AIR
    De är öppna på en sida men skramlar enormt mycket om man jämför med ut-keramiska.
    Har de i en 25;a som jag bytte mig till. Snurrar jag på spolen med de här i så går linspradarn 1/2 varv men med ut lager snurrar linspridaren 2 1/2 vara.
    Vet att man skall fiska in lagren och efter ungefär 10timmar tvätta ur de riktigt men jag tycker det är för stor skillnad.
    Här i rullen sitter en avail 2560 spole med lättat mellandrev och keramisk knivbult.
    Kommer de att snurra bättre efter ett antal timmar?
    /Ingemar

Låter konstigt tycker jag. Har kört Hedgehogs lager länge och har inga dåliga erfarenheter av vare sig missljud eller dålig prestanda, tvärtom. Tycker de smäller de flesta andra lager på fingrarna rejält. De kommer tvättade och försmorda från Hedgehog och behöver väldigt lite olja enligt min erfarenhet.

Kommentera

Tycker med det känns konstigt därför slängde jag ut frågan här. Får försöka "kasta" in de och se vad som händer. Min andra 25;a som uffe har tittat över snurra avsevärt bättre med enda skillnaden i hela drivlinan är lättad linspridare. Får nöta en helg med lagren och se vad som händer.
      /Ingemar

Kommentera

Hedgehogs lager håller jag nog oxå högst av de jag provat. Har du otur har du fått ett trasigt helt enkelt..

Kommentera

Tveklöst som ovanstående säger. Trasigt lager. Jag hade ett jag tyckte verkade knas (visade sig att missljudet kom från annan stans så lagret funkade felfritt) och mailade dem. Tre-fyra dagar senare hade jag ett nytt med EMS. Returer och kundvård japanstyle!

Kommentera

Låter som jag får kontakta gamla ägaren om faktura nr så jag kan maila de.
            Tack för snabb respons. Tyckte att det skulle vara perfekt med hedgehog lager och availspole till den här 25;an.
            Har allt som Uffe kan erbjuda till min andra 25;a +ett lagrat och lättat mellandrev från "någon" här på fs.
            Den snurrar riktigt bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
            2 svar
            2 602 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston