Calcutta DC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Calcutta DC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Danne67
    En fiskepolare köpte den direkt när den kom. Han är minst sagt nöjd och håller den för den bästa rulle han använt. Hade den funnits i lite mindre storlek så hade han köpt den till jerk-spöt också, det är tydligen klar skillnad på den och TE'n.

Har naturligtvis testat den själv också :-) och den känns verkligen bra. Fast undertecknad har begränsad erfarenhet av Multirullar, så mitt omdömme säger inte så mycket

Tror m a o inte att du blir missnöjd

/D
    För 6000 kr vore det en skam för Shimano om man blir missnöjd

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
      Hade den funnits i lite mindre storlek så hade han köpt den till jerk-spöt också, det är tydligen klar skillnad på den och TE'n.
      Den finns ju som 201 som ju inte är så stor och som 100 storlek kan de köpas frå n usa (verkar dock inte finnas som 101). Annars tycker jag vanliga 51TE verkar vara en rolig liten rulle...

Kommentera

låter ju spännande det här..

förmodligen kommer jag att bli asnöjd

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
          låter ju spännande det här..

förmodligen kommer jag att bli asnöjd
          Snackade med Martin Liden som är en väldigt duktig allroundfiskare om rullen.

Jag sa lite kaxigt att det var för amatörer som inte kunde kasta Han kontrade snabbt med att det fanns inget bättre till den nattliga jakten på t.ex. Havsöring att inte behöva bry sig om när man skall stoppa draget utan bara låta det sköta sig självt.

Men 6k på en rulle e overkill, köp en TE och lägg resten på ngt annat
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
            Snackade med Martin Liden som är en väldigt duktig allroundfiskare om rullen.

Jag sa lite kaxigt att det var för amatörer som inte kunde kasta Han kontrade snabbt med att det fanns inget bättre till den nattliga jakten på t.ex. Havsöring att inte behöva bry sig om när man skall stoppa draget utan bara låta det sköta sig självt.

Men 6k på en rulle e overkill, köp en TE och lägg resten på ngt annat

Som jag tidigare sade så säljs den aldrig för det priset, även om det är dyrt så hamnar det oftast runt 5000 snarare än 6.

hursomhelst så har jag insett efter att ha läst denna recensionen nu på nätet.
            The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site. Chance to win free tackle everyday.

att jag inte kan fortsätta att leva ett normalt liv utan rullen.

annars är väl rätt mycket Specieman prylar ifrån Fox apdyrt det med??.

fattar vad du menar med priset Flode, men å andra sidan så har jag alltid varit sådan att jag vill ha ordentlig kavlité och gärna lite finesser när jag skall använda något intensivt.

för övrigt så planerar jag och Trashmasta en bäcköring/Mete efter gädda och vitfisk resa till tibro denna våren. Vi tänkte testa cirkekroksfiske för att se om det funkar bättre med C&R på öringen. har du lust kan du ju alltid hänga på??

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
              Martin är en gammal fiskekompis från göteborg, fast han bor väl i falköping nuförtiden. Träffar du han ofta? så hälsa gärna från Ari Vi har varit på en hel del specimenresor tillsammans...
              Han är ju säljare på Normark och av någon konstig anledning "råkar" jag alltid jobba när han kommer med sin låda fyllda av shimanorullar och en spöbag fullknökad med nya heta spön. Vi får inte glömma bananlådan med nya beten heller

Finns det något roligare? Sitta o veva Calcutta TE DC och STELLA får inte alla göra på sin fikarast

Jo, Falköping stämmer nog det, gjorde iaf innan
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
                Som jag tidigare sade så säljs den aldrig för det priset, även om det är dyrt så hamnar det oftast runt 5000 snarare än 6.

hursomhelst så har jag insett efter att ha läst denna recensionen nu på nätet.
                The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site. Chance to win free tackle everyday.

att jag inte kan fortsätta att leva ett normalt liv utan rullen.

annars är väl rätt mycket Specieman prylar ifrån Fox apdyrt det med??.

fattar vad du menar med priset Flode, men å andra sidan så har jag alltid varit sådan att jag vill ha ordentlig kavlité och gärna lite finesser när jag skall använda något intensivt.

för övrigt så planerar jag och Trashmasta en bäcköring/Mete efter gädda och vitfisk resa till tibro denna våren. Vi tänkte testa cirkekroksfiske för att se om det funkar bättre med C&R på öringen. har du lust kan du ju alltid hänga på??
                Hehe, okej Ja alla har vi olika värderingar Det blir säkert trevligt, speciellt för dig som inte verkar kunna kasta med multi

Det vore allt trevligt, får ha lite färna-safari Dra ett PM innan så får vi se. Jag lever dag för dag
                sigpic

Kommentera

Jag har haft två TE DC, och båda har packat ihop och gått och lagt sig efter ett par dagars intensivt fiske. Det verkar som om elektroniken inte tål ett par dagar i kall fuktig miljö. Efter två rullar så har jag "bytt ner mig" till den vanliga TE'n. Skall dock inte glömma säga att DC'n är helt underbar så länge allt funkar som det skall.
                  /Berndtsson

Kommentera

Ursprungligen postat av Berndtsson
                    Jag har haft två TE DC, och båda har packat ihop och gått och lagt sig efter ett par dagars intensivt fiske. Det verkar som om elektroniken inte tål ett par dagar i kall fuktig miljö. Efter två rullar så har jag "bytt ner mig" till den vanliga TE'n. Skall dock inte glömma säga att DC'n är helt underbar så länge allt funkar som det skall.
                    Tråkigt att det inte funkade i längden, men kanske inte så förvånande. Tänker man på alla andra trådar med rostiga kullager mm så beundrar jag japanernas stake. Det krävs faktiskt lite balls innan man med brått mod petar in digitala kretsar i en fiskerulle för konsumentmarknaden.
                    www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                      Det blir säkert trevligt, speciellt för dig som inte verkar kunna kasta med multi

inte??,.. det var som fan!!..... jag har faktiskt lärt mig flode; )... dock har jag förlorat en och annan manta innan det blev 100%:igt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 425 svar
                      239 393 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg SjonsBaever  
                      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01