Nybörjar Ekolod - Är detta värt att lägga pengar på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjar Ekolod - Är detta värt att lägga pengar på?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av johan0201 Visa inlägg
    Om jag förstår dig rätt, 4x HDI är alltså helt okej?
    Det er et glimmrende ekkolodd. Skjermstørrelse er et spørsmål om smak/behag/syn/lommebok. (Stryk det som ikke passer.) Jeg har et Elite 4 HDI selv, dvs det samme ekkoloddet som Elite 4x HDI men med GPS, og klarer fint å se hva som er hva på den skjermen. Men jeg ser selvfølgelig heller på HDS 8 eller Simrad NSS 9 med skjermer på 8,4" og 9". Elite 4x HDI koster rundt 2.000, HDS 8 koster ca 18.000, så det er unektelig en liten prisforskjell.

Om man så vil betale for større skjerm eller ei blir en rimelig subjektiv sak, jeg personlig vil ikke anbefale å gå under 5" på skjermer med dette formatet og 7" på skjermer med widescreenformat. Oppsøk en butikk som har flere skjermstørrelser utstilt, og se selv hva DU mener er "passe" størrelse i forhold til pris.
    Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
      Kan ju förtydliga vad jag menar med "familj"... Jag har gamla Elite-4 som bör vara samma som nuvarande Elite-3. Dessa två har så vitt jag vet exakt samma funktioner som gamla Elite-5 (och kanske Elite-7, inte HDI, om jag inte minns fel från när jag köpte mitt) fast mindre skärm. Att nyare serier av detta lod som använder annan teknologi inte är samma/lika är självklart men frågan var om ett Elite-3 duger som ekolod för fiske i en mindre insjö vilket jag anser att det gör med råge. Jag använder mitt i skärgård och insjö och är hur nöjd som helst.
      Jeg skjønner hvordan du tenker Magnus, men Elite 3x er en modell som fortsatt er i salg og gamle Elite 4 og Elite 5 er utgått. Elite 7 er det samme som Elite 7 HDI, bare uten downscan, og har så vidt meg bekjent knapt blitt tatt inn til Skandinavia i det hele tatt.

Forskjellen i målseperasjon/ deteksjon på disse to generasjonene er stor. Jeg vil ikke anbefale eldre Elite til noe som helst. men så kommer det selvfølgelig an på hva du forventer. Verden er full av folk som har kjøpt stang og snelle på Biltema (eller tilsvarende) og er strålende fornøyd med det, uten at jeg nødvendigvis er enig med de.
      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
      2 svar
      2 602 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston