Godkänd digitalvåg som tål saltvatten sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Godkänd digitalvåg som tål saltvatten sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Godkänd digitalvåg som tål saltvatten sökes

Hej. Jag söker en godkänd digitalvåg som tål saltvatten, gärna 25kg+. De vågar jag hittills haft med mig har slutat fungera efter några dagars fiske, så det har varit till att återgå till en gammal hederig analog.

Har ni några personliga erfarenheter till någon som kvalar in?

Ett sidospår är att jag funderar på prova en berkley hookout som komplement till min vanliga tång, framförallt när kroken sitter dåligt till och vassa tänder i kombination men starka käkar är inblandat. Någon som har positiva/negativa erfarenheter av denna? (finns ju fler märken som gör likvärdiga, men Berkley verkar ju vara originalet)

How about a Salt..er....?
    Senast ändrad av byggarn; 2014-12-14, 22:07.
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Tror att Baker Hookout är orginalet http://bakerhookout.com/hookouts/ min är närmare 25 år och funkar felfritt, testade en från Savage Gear och den pajade efter några fisketurer pga av det var synbart klenare gods i plåten i den, så jag fortsätter att köra med min gamla Baker som aldrig svikit!!

Köp en Baker är mitt råd om du ska ha en Hookout!!

/K
      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Byggarn

Jag har läst endel om den men hittar inget om att den ska klara saltvatten. Dock verkar dem som använt den vara grymt nöjd, speciellt när den uppdaterades med större display.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
          Tror att Baker Hookout är orginalet http://bakerhookout.com/hookouts/ min är närmare 25 år och funkar felfritt, testade en från Savage Gear och den pajade efter några fisketurer pga av det var synbart klenare gods i plåten i den, så jag fortsätter att köra med min gamla Baker som aldrig svikit!!

Köp en Baker är mitt råd om du ska ha en Hookout!!

/K
          Jo den verkar rejäl!
          Har läst om en som klagat på sin nyinköpta (han hade en likadan som var 20+ sen tidigare men som behövde uppdateras), han påstod att den inte alls höll samma kvalitet som sin gamla och hade skrivit till Baker om dem flyttat tillverkningen utanför us, eller om han hade råkat köpa en kinatillverkad kopia....

Någon som vet något om detta?
          Ca 200:- är ju dock inte hela världen för att prova själv och se

Kommentera

Har en gammal Baker jag med...funkar fortfarande....har dock kört en liknande från Jula i sommar och den fungerade den med...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Trist om dom ändrat kvalitén på Baker, den jag har är den rostfria om det kan göra nån skillnad?
              Se till provkläm i butik oavsett vad du väljer, man känner rätt lätt om flexar för mycket om man tar i lite!
              Den från SG flexade kännbart och när jag sen skulle ta i för att lossa en krok så flexade den så mycket i länkaget att det inte gick att stänga käftarna igen tror även nån nit gav vika ,,, Men det positiva är att jag fick en "telefonsnodd" att sätta på min gamla Leatherman Pulse så jag slipper vara rädd att den faller över bord (tack för det SG)
              Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
              3 427 svar
              239 598 visningar
              12 gillar
              Senaste inlägg emilone
              av emilone