Efterfrågan på svartzonker beten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efterfrågan på svartzonker beten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Efterfrågan på svartzonker beten.

Startar en tråd angående något som jag har tänkt på en hel del och även diskuterat med flera utan att riktigt få någon rätsida på. Ingen kan ha missat att priserna på Sz beten sköt i höjden lagom till när fly vs jerk 5 började sändas och har efter det hållt sig på en hög nivå. Beten går för allt från 400 till en bra bit över tusenlappen. Själv trodde jag bara att det skulle vara så en kort stund tills det kom upp så många beten att det inte fanns köper vid den prisnivån. Men hur många beten den än tycks dyka upp så finns det köpare.

Skulle vara intressant att veta hur ni som köper på er en massa av hans beten nu tänker samt även ni som köper något enstaka resonerar. Jag har själv ägt och fiskat med många av hans modeller men aldrig insett varför de är så populära

Jag har en annons ute med en SZ bete men den blir inte såld.....inte haft nån intresserad ens.

Kommentera

Köper mycket sällan beten för över 100 kr av den enkla anledningen att man förlorar en del av dem vid bottennapp.
      http://enamatorfiskare.blogspot.se
      Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Jag saknar helt utbildning i ämnet men tycker jag sett beteendet förut. Ett underhållande lästips finns tillgänglig här: http://www.popularhistoria.se/artikl...nder-barocken/

Jag tycker han gör justa beten, men hoppade av tåget före femhundrakronorsnivån.

Kommentera

Har han inte slutat att handtillverka träbeten? Trodde att det var därför som priserna skenade, på samma sätt som gamla westinare och zaltar. Kan man inte köpa nya längre så går priset upp på begagnat, samma sak med bilar osv.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Känns som en riktig tulpanekonomi har utvecklats runt svartzonkers träbeten de senaste åren. Jag anar att de flesta som köper betena runt tusingen ser det som en investering och inte fiskar med dem.

Kommentera

Vore intressant om någon av de som köper för att investera kunde skriva ett par rader för i min värld finns det alldeles för många av hans beten i alla möjliga färger att köpa. Även fast han har slutat att tillverka dom så byter de ju fortfarande ägare.

Har för mig att the pikefather gjorde ett reportage om olika personer som samlade på Sz beten och om jag inte minns helt fel så hade en av dom över 100st mctail. Så det lär Finnas en hel del beten i folks lådor

Kommentera

Ursprungligen postat av Henkelort Visa inlägg
                Vore intressant om någon av de som köper för att investera kunde skriva ett par rader för i min värld finns det alldeles för många av hans beten i alla möjliga färger att köpa. Även fast han har slutat att tillverka dom så byter de ju fortfarande ägare.

Har för mig att the pikefather gjorde ett reportage om olika personer som samlade på Sz beten och om jag inte minns helt fel så hade en av dom över 100st mctail. Så det lär Finnas en hel del beten i folks lådor
                Nä det var jag som gjorde reportaget --> http://skvalp.se/20140408/vem-har-fl...kers-trabeten/
                Min fiskeblogg Skvalp
                +FishEco

Kommentera

Ursprungligen postat av Rubik Visa inlägg
                  ..Kan man inte köpa nya längre så går priset upp på begagnat, samma sak med bilar osv.
                  Någon som vill köpa min trötta V70 -97a 5cyl 2.4l motorn med världens tröttaste automatlåda, drar mellan 1.1-1.5, vill inte tänka på hur mycket den drar med båten efter? Tillverkas inte längre så runt 200 000kr vill jag gärna ha.
                  Senast ändrad av Leon; 2014-12-08, 11:55.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                    Någon som vill köpa min trötta V70 -97a 5cyl 2.4l motorn med världens tröttaste automatlåda, drar mellan 1.1-1.5, vill inte tänka på hur mycket den drar med båten efter? Tillverkas inte längre så runt 200 000kr vill jag gärna ha.
                    Haha [point taken], men det var inte så han menade, eller hur? En polare gillar äldre exklusiva bilar och de kostar mkt mer idag än vad dom kostade då [om skicket är ok såklart].

Mina SZ beten är inga investeringsobjekt. För mig allt som har med fisket att göra är inget annat än förbrukningsvaror. Det betyder att jag hellre njuter av dom idag än säljer dom för dyra pengar. Pengar är inte allt.

Häls //T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 598 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston