ProLogic "wilderness" jacka och byxor ??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ProLogic "wilderness" jacka och byxor ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ProLogic "wilderness" jacka och byxor ???

Jag har kollat lite på ProLogic´s "wilderness" 3/4 jacka och byxor och undrar om det är någon som har dom själv eller har testat eller vet nåt om dom ???

Jag är även tacksam för tips på andra tillverkares motsvarigheter, dvs 3/4 jacka och byxor i samma prisklass.

MVH // Anders
    gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Ska själv skaffa Prologic kläder snart, Fladen gör också fina realtree kläder.

Kommentera

Jag köpte en Wilderness-jacka i höstas och än så länge har den fungerat bra.

Kommentera

Avkroken:

Det är inte realtree jag ska köpa utan den jacka/byx-kombinationen som heter wilderness och är helgrön. Vem säljer fladen i sverige då ?

NEO:

Är den som jackan till en tvådelad flytoverall i värme, och är den helt regnsäker ? Köpte du din på fiskekompaniet ?

// A

Kommentera

Är det inte den lite billigare varianten?

Typ exakt samma som RT Mildford 3/4jacka plus byxor med hängslen?

Isf skulle jag köpa ngt annat, jag tyckte det var ren skit, RT asså. Finns väl risk att det e "same shit, diffrent name" där mellan RT och PL.

Iaf så kan jag rekkomdera ITAB http://www.idefixteko.se/open_produk...&plats_id=1310
          T&P Discoveryjackan som jag haft i en sesong nu. Det klarar regn bra, andas, torkar fort och är smidigt och ljudlös. Finns byxor med samma namn, tänkte köpa dom med, men eftersom jag har problemas med magen måste jag ha hängslen eftersom man stoppar fickorna fulla med skit så jag hoppade...

Helt ok för dem pengarna. Jag har läst om en del andra som också är nöjda med deras kläer här på forumet bl.a linu_z och BeBest.

Till våren kommer ett par Geoff Anderssonbyxor till jackan med, då kmr det bl fullbordat. Man använder trots allt byxorna hårdare än jackan, bättre att lägga cash på dem.

Har inte hittat några andra byxor i "skalserie" men fasta hänglsen.
          sigpic

Kommentera

Richtermo: Nja, riktigt lika varm som en flytoverall är den nog inte. Än så länge har den hållit tätt, jag har dock inte hunnit testa den en heldag med regn.

Flodebanan: Jag har ett par Discovery-byxor och de är då långt ifrån vattentäta och ljudlösa.

Kommentera

Är den som jackan till en tvådelad flytoverall i värme, och är den helt regnsäker ? Köpte du din på fiskekompaniet ?

// A[/QUOTE]

Håller med NEO om att den är lite svalare, inte alltid en nackdel.

Köpte min tidigt i våras och den har hållit mycket bra i rusk, upplever den som helt regntät.

Har använt den när jag metat under blöta och kalla nätter, även när jag fiskat från flytring eller båt.

Lite knöligt har det varit när jag dragit över neopremvadarn över jackan och vadat på "djupt" vatten för att flugfiska efter gädda eller havsöring, men jag har inte frysigt.

Har dock ej än provat den under vinterförhållanden.

// Ivman

Kommentera

Ursprungligen postat av Ivman

// A

Håller med NEO om att den är lite svalare, inte alltid en nackdel.

Köpte min tidigt i våras och den har hållit mycket bra i rusk, upplever den som helt regntät.

Har använt den när jag metat under blöta och kalla nätter, även när jag fiskat från flytring eller båt.

Lite knöligt har det varit när jag dragit över neopremvadarn över jackan och vadat på "djupt" vatten för att flugfiska efter gädda eller havsöring, men jag har inte frysigt.

Har dock ej än provat den under vinterförhållanden.

// Ivman[/QUOTE]

Nu blev det kanske lite fel ändå, jag refererade om mina erfarenheter av deras flytjacka.

//Ivman

Kommentera

Vad tror ni om dom här ?

Dom andas ju inte, men det är inte det viktigaste för mig. De här kläderna ska främst användas i båt eller vid stillasittande mete. Ska jag gå längre kör jag M90 byxa och haglöfs-regnställ.

// A

Kommentera

Ursprungligen postat av NEO
                    Richtermo: Nja, riktigt lika varm som en flytoverall är den nog inte. Än så länge har den hållit tätt, jag har dock inte hunnit testa den en heldag med regn.

Flodebanan: Jag har ett par Discovery-byxor och de är då långt ifrån vattentäta och ljudlösa.
                    Som sagt, har inte använt byxorna Tur att jag inte köpte dem då
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                    6 svar
                    10 320 visningar
                    19 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot