Shimano Yasei Perch 190 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Yasei Perch 190

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Yasei Perch 190

Någon som har testat detta spö? söker ett skönt Jigg/abborre spö, dock kanske yasei spöt är i kortaste laget?
    Funderar på yasei perch 6,2 fot 3-12g elr Dragon Fishmaker 7,6 fot 3-18g.

läst några trådar men inte hittat något om yasei perch spöt. och yasei dropshot 7-28g känns lite heavy?

I ett test fisheco magazine gjorde fick yasei dropshot riktigt bra betyg, har hört mkt gott om det. Dragon fishmaker 3-18 ska även de vara ett riktigt grymt spö

Kommentera

Har ett Yasei Perch, kvalitets spö perfekt för borren men man ska tänka på att det är nära UL, bra för småvobblers och spinnare men det klarar inte det djupare jiggfisket då man blir begränsad till lätta jiggskallar.

Jag tycker längden är lagom för de fiske jag använder spöet till, men då gillar jag lite kortare spön och fiskar jag jiggskallar över 10g på ett Gunki Kaze eller ett Skeletor spö, de har kastvikt upp mot en 25g, och för djupare jiggfiske är det fördel med ett lite längre spö för bättre mothugg.

Så det jag försöker säga är,
      Grymt borre spö men inte lika allsidigt som till exempel ett Yasei dropshot.

Kommentera

La vantarna på ett yasei perch 190 i fredags och har testat det lite under helgen. Grymt skönt att drilla borre på, men lite för kort och lågt klassat för mig egentligen. 2,5" relax med 15gr huvud var i överkant..

Kommentera

Jag hade ett sådant spö och provade några ggr, inte alls nöjd med spöt till mitt jiggfiske. För vekt och dålig känsla. Men så är det väl med alla ul-spö. Jiggfisket sker numera med det vita yasei ds spöt 8ft.
          För skojskull testade jag ds fiske med perchspöt en gång. Vid napp syntes det på toppen men kändes inget i handen.
          I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Jag har kört med ett Yasei Perch sen juni. Personligen tycker jag det är alldeles för kort, och det passar inte till ultralätt fiske i småvatten heller. Då det känns felklassat, passar bara till 7-10 grams beten jag kommer knappt iväg med en 3 grams skalle och får ingen känsla i hemtagning. Så jag har använt det till shadfiske från båt i mer medeldjup. Så inte så värst mångsidigt spö.

Jag gillar verkligen klingan dock, har drillat några hundratals abborrar säkert sen jag köpte det och tycker det är lika roligt varje gång. Från liten till kilosbit.
            Instagram: Zenfisherman

Kommentera

tack för alla svar, tror jag hoppar perch spöt isf vill ha ett spö som passar bättre till 3" relax och 15g skalle mm. har ett UL spö hemma. får bli att kika förbi butiken och känna på ett yasei dropshot och även dragon spöt.

Kommentera

blev ett yasei dropshot 8ft 7-28 gram och en Shimano Sustain FG 2500

Kommentera

Härlig kombo har själv sustain 2500 å den e grym, fick faktiskt ett td fishmaker 3-18 av frugan idag så ska pröva de imorgon

Kommentera

Nice
                    I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 427 svar
                    239 764 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg emilone
                    av emilone