förutom dom som sitter på bomber, vilka har en tendens att gå av. vet inte och skiter i vilka krokar det är, men suger det gör dom. annars tycker jag att dom flesta krokar rostar så sjukt fort (nej, jag sköljer inte av dom efter varenda fisketur!).
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dåliga krokar på westins-drag
Collapse
X
-
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
-
[QUOTE=Flodebanan]Ehe
Fick en flashback av denna disskusionen förra året
"PikerfromHell" (popupKrister?)
påstod att Owner sög och att man tappade massa fisk, jag svarade med motsatsen. Då trackade han ner på mitt PB och att jag inte kunde fiska gädda, sedan berättade han om sin tur med några 7-10kg och någon 12 kr fisk och sa att VMC, det var toppengrejor det ! (Typ som om han var bäst )
Sedan kom Trumman;s inlägg, så klockrent
"Jag och buster plockade 22 över tio en helg i våras på Owner, jag tappade en.[/QUO]
menar du Christer? kolla in popups hemsida nu!Senast ändrad av këff; 2005-11-19, 22:41.Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
[QUOTE=këff]Ursprungligen postat av FlodebananEhe
påstod att Owner sög och att man tappade massa fisk, jag svarade med motsatsen. Då trackade han ner på mitt PB och att jag inte kunde fiska gädda, sedan berättade han om sin tur med några 7-10kg och någon 12 kr fisk och sa att VMC, det var toppengrejor det ! (Typ som om han var bäst )
"Jag och buster plockade 22 över tio en helg i våras på Owner, jag tappade en.[/QUO]
menar du Christer? kolla in popups hemsida nu!sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananEhe
"Jag och buster plockade 22 över tio en helg i våras på Owner, jag tappade en.
Kommentera
-
runt 8kg, vägde 8.5 med en Ikea säck. Min första ismetefisk Helgen efter fick kompisen den, sedan helgen efter det ytterligare en "då" fiske"kompis". Men hade hade nollkoll och 2st stlk 2 krokar långt ner rök åt skogen. Sedan var den C&R skolan slut
Kan väl knappast säga att jag satsat på gäddan annat än vinter, Och eftersom det inte finns ngt körkort i min ägo har det fått bli sjöarna närmast. Har väl tagits typ 2 10+ de senaste 10åren eller ngt Var med och landade den ena. Men under vinterlovet skall de göras nya frest på körkortet och sedan hoppas vi att det fryser på Vättern så det kan bli lite seriös storfiskhuntSenast ändrad av Flodebanan; 2005-11-20, 11:40.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av erik84är det någon som haft problem med krokar som gått av på westinsdrag?
jag har köpt 4 st ledade westinsdrag där alla trekrokar gått av, av minsta lilla.
Har du förresten fått bra på dina ledade westinare?
Kommentera
-
Jag har också börjat lämna owner hemma. Har tyvärr sargat många gäddor med dessa krokar och de är typ omöjliga att knipsa av ! Och när jag fiskar där det är mycket stockar m.m på botten vill jag ha en krok som går att räta ut till en viss del !
Då jag bytte bort owner fick jag mig en på 10.88 och en på 14.1 , men det var nog knappast krokarnas förtjänst , även om det känns så
Kommentera
-
Christer alias piker fron hell
Följetongen om owner...
Ser att mitt namn o min diskussion från i våras kommit upp igen. Använder fortfarande inte owners krokar i större storlekar (1/0 och större) till Gäddtrolling och gäddspinn. I små storlekar (2 och mindre) fungerar de däremot utmärkt! Den erfarenheten baseras inte på ett fåtal turer utan många! Lägger nog ner över 40 dagar om året på gäddfiske! Dessutom är jag inte ensam om den erfarenheten! Många jag känner har exakt samma erfarenhet! Owner är utan tvivel ett av världens bästa krokmärken men till gädda och i stora storlekar funkar de dåligt för mig i alla fall!
Vet mycket väl om Trumman och Busters erfarenheter och svit och jag känner dem mycket bra personligen så vi har diskuterat detta en hel del... Har dessutom varit med om detta som skrivs ovan med skador. Tror helt enkelt att krokarna är för vassa och att detta i kombination med mycket mjukdelar i munvinkeln t.ex gör att det inte alltid funkar. Själv strävar jag efter perfektion så långt det går! Men folk gör givetvis som de vill, själv kör jag VMC 8650 Bz med bra resultat! (Satt som orginal på B-jerk förr). Men kör gärna med Owner, mer fisk till mig!
Christer
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
igår, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57