stulen båtmotor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stulen båtmotor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Där har du helt fel.
    För det första så ska vi inte skriva rasistiska inlägg på forumet och för det andra så är det hur många svenskar som helst som stjäl allt de kommer över !
    Vad är rasistiskt med att säga det stjäls och skeppas utomlands? Det är betydligt enklare avyttra en båtmotor i annat land än det land som den blev stulen i. Det gäller också om den är stulen i annat land.

Det är dessutom väldigt vanligt när det gäller båtar, båtmotorer, bilar m.m. Och det sker inte bara i Sverige. Lättare den får ett nytt ID eller nummerplåt i ett nytt land.

Tycker du tolkar in saker som inte skrivs och troligen inte heller menas.
    Senast ändrad av Silverfisk; 2014-09-14, 16:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av 2dojor Visa inlägg
      Försäkringsbolag kan vara roliga ibland!
      Ringde dem och frågade dem vad som gäller när jag köpte i-pilot och lod i våras:
      När de förvaras hemma går de på hemförsäkringen
      När de är i bilen går de på bilförsäkringen
      När de är på båten går de på båtförsäkringen -OM jag höjde mitt försäkringsbelopp
      På frågan om vilken försäkring som gäller om grejorna försvinner från båten på trailern (försäkrad den med) i mitt garage när bilen är kopplad, fick jag inget svar på, bara att det skulle lösa sig..
      Hahaha. Det hade de inte tänkt på.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
        Vad är rasistiskt med att säga det stjäls och skeppas utomlands? Det är betydligt enklare avyttra en båtmotor i annat land än det land som den blev stulen i. Det gäller också om den är stulen i annat land.

Det är dessutom väldigt vanligt när det gäller båtar, båtmotorer, bilar m.m. Och det sker inte bara i Sverige. Lättare den får ett nytt ID eller nummerplåt i ett nytt land.

Tycker du tolkar in saker som inte skrivs och troligen inte heller menas.
        Att det finns en marknad för stöldgods utomlands (och i Sverige) är nog alla medvetna om. Att anta och gissa att tjuvarna i detta fallet är "ickesvenska" är fördomsfullt och gränsar till rasistiskt ( "..man får iu inte säga det,men oftast är det inga svenskar som gör sånt här,hela ligor åker ju in och kör hem...").
        Inga konstigheter.

Poängen med såna här trådar antar jag är att uppmärksamma och få oss andra att hålla utkik efter det eventuella stöldgodset. Inte att utreda huruvida tjuven är bosatt i Sverige eller inte? Eller?

Kommentera

I just mitt fall så är det högst troligt att det är någon lokal förmåga som varit i farten. Vi har tyvär en hel del tjuvar i denna byn. Majoriteten av dom är faktiskt svenska hör och häpna.

Jag har i helgen spenderat flera timmar på å snacka med alla jag känner om detta och be dom fråga runt lite.

Vad som verkar troligt i mitt fall, om man utgår ifrån tillvägagångs sätt och hur brottsplatsen såg ut efter dådet.
          Så är det mer troligt att det inte är någon proffsig liga som gjort det för att sälja den. Utan någon har helt enkelt tagit den för att dom själva ska använda den.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
          2 svar
          2 602 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TomHiddleston  
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57