stulen båtmotor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stulen båtmotor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• stulen båtmotor.

jaha, skulle man ut å fiska idag.
    hängde på trailern å allt på bilen å skulle lasta i tanken, va fan e motorn?
    skit också.

den stod på trailer hemma hos min svärmor på hennes gård.
    jävla gris tjuvar asså, blir så satans sne.

är en 3 år gammal mercury 4hp. ett rött rapala klistermärke satt på den me.

mina surt förvärvade pengar upp i rök för att nån fan inte kan hålla sina fingrar i styr.
    det var ganska hafsigt gjort så förmodligen någon lokal förmåga som vart i farten och inte nån organiserad liga.

men men, de ä som de ä.
    köpa ny motor på måndag då, men hädanefter så tar jag loss motorn från båten å lägger den i källaren efter varje pass.

fan i helvete, såg fram hela veckan mot denna helgen. taggad till 1000 å vädret är perfekt.

Ren skit är vad det är! Hoppas du får tillbaka på försäkringen?

Kommentera

Hade samma problem med "min" båtmotor nu i veckan. En ny mercury 8hästare, årsmodell 2013 vill jag minnas.

Förstår absolut inte de roligaste med att ta grejor man själv inte sparat till eller förtjänat, har människorna ingen skam eller?

Kommer de på idioterna får de inte mer än en smäll på fingrarna och "lovar" att de aldrig mer kommer göra om de.
      Ne avhuggna fingar/händer borde de få, dem där jävla tjuvarna.
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

tråkigt,min motor är låst vid båten,viktigt lås även dragkulan på trailern,annars kan hela ekipaget försvinna.

Kommentera

jo jag är glad att dom bara tog motorn och inte hela ekipaget. jag har dock trailer lås, kätting från båt till trailer + kätting från trailer till stolpe.

Kommentera

man får iu inte säga det,men oftast är det inga svenskar som gör sånt här,hela ligor åker ju in och kör hem med båtmotorer mopeder o cyklar,gott o läsa när polisen tatt dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av uno63 Visa inlägg
              man får iu inte säga det,men oftast är det inga svenskar som gör sånt här,hela ligor åker ju in och kör hem med båtmotorer mopeder o cyklar,gott o läsa när polisen tatt dom.
              Japp, polisen får dessutom inte säga att de är icke svenskar. För då anser alla polisen som rasister.

De hittade ju 2 skåpbilar i nån gräns till polen som var fylld med nya båtmotorer som dem bara tryckt in så många de gick.
              Antar att de var helsvenskar som bara var påväg till fiske semester...

Hade dessutom ett klassat lås för 3-4 tusen på motorn, de skulle "inte" gå att sno motorn med dem på. Så får tillbaks hela summan av vad motorn kostade, men samtidigt... Man kommer ju inte våga lämna den där igen, för man kan inte planera in en fiske eller fixar dag vid ån längre utan att veta om motorn sitter där innan man kommit dit.

Jag vågar knappt lämna stövlarna utanför yterdörren när dem är leriga fast jag bor i ett hus med halvstor uppfart som man måste gå på innan man kommer till dörren.

Off topic:
              Min lillebrors cykel blev snodd för ett tagsen, vi hittade den pakerad vid hans skola ungefär 300meter bort från vårt hus... De känns ju säkert, den stod pakerad precis utanför garaget. Bakom trailer med båt på och bilen... Ändå lyckades dem jävlarna hitta den.
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

En tjuv är en tjuv oavsett nationalitet. Nationaliteten på tjuven är helt ointressant.

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
                  jo jag är glad att dom bara tog motorn och inte hela ekipaget. jag har dock trailer lås, kätting från båt till trailer + kätting från trailer till stolpe.
                  motor och båt bör väl ingå i hemförsäkringen om du inte har en båtförsäkring....
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                    Japp, polisen får dessutom inte säga att de är icke svenskar. För då anser alla polisen som rasister.

De hittade ju 2 skåpbilar i nån gräns till polen som var fylld med nya båtmotorer som dem bara tryckt in så många de gick.
                    Antar att de var helsvenskar som bara var påväg till fiske semester...

Hade dessutom ett klassat lås för 3-4 tusen på motorn, de skulle "inte" gå att sno motorn med dem på. Så får tillbaks hela summan av vad motorn kostade, men samtidigt... Man kommer ju inte våga lämna den där igen, för man kan inte planera in en fiske eller fixar dag vid ån längre utan att veta om motorn sitter där innan man kommit dit.

Jag vågar knappt lämna stövlarna utanför yterdörren när dem är leriga fast jag bor i ett hus med halvstor uppfart som man måste gå på innan man kommer till dörren.

Off topic:
                    Min lillebrors cykel blev snodd för ett tagsen, vi hittade den pakerad vid hans skola ungefär 300meter bort från vårt hus... De känns ju säkert, den stod pakerad precis utanför garaget. Bakom trailer med båt på och bilen... Ändå lyckades dem jävlarna hitta den.
                    Hela ditt inlägg är off topic.
                    Tummen upp var ett misstag när jag skulle citera.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57