Zaltbag. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Zaltbag.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Zaltbag.

Tjenamors.. nu är jag urless på min befintliga betesbox då jag bara får plats med 3 st 3700 i den. Så det blir att jag släpar på den stora boxen + 2st extra 3700 lådor varje gång, jag vill gärna få med mig allt (det vill säga alla beten som ligger i en papperskasse i förådet.) Under värtan cup sålde sportfiskeboden Zaltbagen men jag såg den aldrig. den ska tydligen rymma 9-10 st 3700 lådor.

När jag ringer runt till mina lokala sportfiskehandlare i uppsala hänger dom inte alls med på noterna, har aldrig hört talas om den osv. det ända stället jag har sett den är just på sportfiskeboden. men jag vill inte beställa nåt som jag inte vet hur den ser ut.

det måste väl finnas nån på detta forum som har en sån som kan lägga upp lite bilder på den.

Finns inte på google och inte på zalts hemsida.

kom igen nu... =)

Är oxå lite sugen på den!

Sportfiskeboden har ju ett bra intro pris på den, så du kan väl köpa den och tala om vad du tycker.......så kanske jag oxå slår till sen

Det närmaste bild på bagen jag har kommit är den här:

Spara ner bilden och öppna den sedan i ditt bildprogram, så kan du zooma in och få en uppfattning om hur den ser ut!

Väntar med spänning på en ditt omdömme....

/Danne

Kommentera

Har hört att det ska vara lite dåligt med mindre fickor i den... Men lådor sväljer den med hull och hår. Fast det vore härligt med fler mindre fickor för diverse verktyg mm. Dock är detta någonting jag har hört, måste ta en titt på den hos Sportfiskeboden.

Hoppas den är gjort av tillräkligt slitstark material och att sömmar och allt är av bra kvalitet.

Ingen som har hunnit testa denna?

Kommentera

Jag har väskan

Köpte den på Berras i förra veckan och har knappt "flyttat in" i den. Men den är stor. Så här i efterhand kanske lite väl stor. Det ryms lätt 10 st 3700-lådor och två mindre i sidofacken. Sen får du också plats med ett par rullar och kan lätt fästa en avkrokningsmatta i handtaget och bara bära i axelremmen. Facket på locket rymmer dessutom alla verktyg och vågar man kan tänkas vilja ha med sig. Den är skön att bära men man bör tänka på att om man fyller väska går det snabbt att passera 60 kgs-strecket om man mest har jerkbaits! Det är aldrig skönt att bära.
        Sen kräver den en del utrymme så båten du ska fiska i bör inte vara för liten.
        Å andra sidan är den värme/kyl-isolerad så du kan ha med den på jakten och forsla ett styckat rådjur i den. Så stor är den. Kanske fylla den med vatten och ha betefisk i?
        Jag kommer antagligen att ha den med i helgen. Då tänkte jag ha alla verktyd, en digitalvåg, ett par rullar, 6-7lådor och flytoverallen i den. Praktiskt men jag kan behöva en extrabåt för väskan och spön.

Kommentera

Jag har också väskan och har använt den vid en 4-5 turer. Den verkar bra och rymmer 5 st 3730+1 st 3700 om man vill. Tre rymliga ytterfack samt facket ovanpå, det facket är perfekt för vågar, tänger, kamera och sånt. Enda minuset är att dom tre ytterfacken inte är vattentäta, men överfacket verkar vara det. Då menar jag vattentätt i den bemärkelsen att regn inte tränger in.
          Hur bra den håller är för tidigt att säga, men den verkar rejäl.

Kommentera

Offtopic men iaf, ser fram emot lite jerkar från Zalt, men tanke på vad de producerat innan kan det nog vara intressant
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              Offtopic men iaf, ser fram emot lite jerkar från Zalt, men tanke på vad de producerat innan kan det nog vara intressant
              nån som vet ngt om desse jerkbeten? sett bilder?

Kommentera

Ursprungligen postat av Thård
                nån som vet ngt om desse jerkbeten? sett bilder?

Prova att gå in på www.zalt.se .........

Kommentera

äh! Här haru bilderna....
                  Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne Johansson
                    Prova att gå in på www.zalt.se .........
                    Är det den här? http://www.zalt.se/zaltnytt.asp

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                    6 svar
                    10 320 visningar
                    19 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot