Biltema - spöväska och patrol-bag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltema - spöväska och patrol-bag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Biltema - spöväska och patrol-bag

Hej,

Hittade en nyhet på Biltema som verkar intressant. En väska som heter Patrol Bag och känns riktigt bra. Mängder med fack och kvaliteten känns rubust. Någon som hunnit köpa denna och kan ge en kort recension? Tror iof att den primärt är för jakt, men passar enligt mitt tycke lika bra för fiske.

En annan undran, Biltemas spöfodral som passar färdigtacklade spö (4st). Vad tycker ni om detta? Tänkte bara ha 2 spö med rullar (jerk & spinn).

Spöfodralet är det bästa jag ägt men inte jättebra.. Som mest har jag fått plats med ett lätt haspel o två spinn. Den stora fördelen är att det är hårt.

Edit: färdigtacklade that is! Otacklade får det väl plats 6-8st om en "trökar" lite.
    Senast ändrad av Jefvelberg; 2014-09-10, 09:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av stregnil Visa inlägg
      En annan undran, Biltemas spöfodral som passar färdigtacklade spö (4st). Vad tycker ni om detta? Tänkte bara ha 2 spö med rullar (jerk & spinn).
      Fungerar hur bra som helt för förvaring och som transportskydd men är mindre bra att bära. Tar spön (tvådelade) upp till 9´6´´. Jag har ett (som jag köpte på den tiden jag var kund hos Biltema) för de spinnspön (för multirulle) jag använder till kustfiske (havsöring). Om man vill så kan man trycka in fler än fyra spön.

Kommentera

Perfekt! Ska ha det för transport mellan hemmet och båten. Kör lite korta pass och då är det tacksamt med färdiga spö...
        Patrol bagen köper jag nog idag, så får jag återkomma med en egen recension.

Kommentera

Jag kör biltemas spöväska och den fungerar helt ok, lite fipplig då man har remmen på axeln då den gärna vill halka av, men bär man med handtaget istället så är det ett icke problem.

Har två färdigtacklade spön i väskan ( Svartzonkers 7 fot med en 5601jb samt en Beastmaster 8 fot med en Orra SX ) och har testat att ha ett till mindre spö till i väskan men det blir ingen höjdare, max två spön skulle jag säga.

Kommentera

Ursprungligen postat av stregnil Visa inlägg
            Perfekt! Ska ha det för transport mellan hemmet och båten. Kör lite korta pass och då är det tacksamt med färdiga spö...
            Patrol bagen köper jag nog idag, så får jag återkomma med en egen recension.
            Köpte du Patrol bagen och vad är i så fall ditt första intryck av den?

Kommentera

Jag är nöjd med min biltema spö väska.
              Man får ju vad man betalar för.
              Hällre ha än att va utan och stå där me nått trasigt senare.

Kommentera

Jag får plats med två flugspön, ett spö med lågprofil och ett spö med haspel. Färdigtacklade

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 602 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57