Team Dragon Pro Selection 2.40 meter 3-14 gram Vilket fiske är det avsett för? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Dragon Pro Selection 2.40 meter 3-14 gram Vilket fiske är det avsett för?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
    Dom byter inte ut det. Dom kallar det "samla" och "hobby i hobbyn". ;-D

Hahaha

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      Blir lite förvirrad jag med....är spöt verkligen riktigt riktigt bra...eller är det bra jämfört med andra spön för det priset??? här talas nu om ett spö en bit under tusenlappen och min erfarenhet är att för att få ett spö som är riktigt bra får man vara beredd att betala i alla fall det dubbla....minst...bara klingan till det spö jag bygger i samma segment för tillfället kostar mer än det spö det talas om här...
      TD ProSelection som har gått att få för under 800 kr hos ProGuideshop är ett till det priset ett riktigt Bang for the buck-spö...."ordinarie/riktpris" ligger runt det dubbla.....

I det ljuset har TS ju gjort ett "galet" fynd....

Klingorna i Mina TD-spön kanske inte kan mäta sig med mitt egenhändigt hopsnickrade Phenix K2 spö.....men klingor och komponenter är riktigt bra och för de priser jag betalt för dem skulle jag säga att de ger mer spö per krona än K2-spöt som är ca 4 ggr så dyrt...

Min uppfattning är att jämfört med andra spön som kostar lika mycket (runt 800) så får du inte tag på bättre grejer...och det gäller även om du jackar upp priset på jämförelseobjekten en rätt bra bit....

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

det går att köpa för under 800 där nu med och har alltid gått att få tag på för runt tusingen...ALLTID...dock inte i Sverige där påslaget varit 50-100 %....detta gör dock inte att det även blir 50% bättre för det...
        Senast ändrad av byggarn; 2014-09-12, 19:08.
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg

Klingorna i Mina TD-spön kanske inte kan mäta sig med mitt egenhändigt hopsnickrade Phenix K2 spö.....men klingor och komponenter är riktigt bra och för de priser jag betalt för dem skulle jag säga att de ger mer spö per krona än K2-spöt som är ca 4 ggr så dyrt...
          Det är precis så det känns , mina avid spön och uppåt spöar detta spö på de flesta punkter förutom priset.

Man får mkt spö för kronorna , framför allt om man köper detta TD-spö under halvapriset som jag gjorde , men om man nu ska betala fullpris, då finns det bra mkt bättre spön att ta hem för dom kronorna. För halva priset är detta spö ett kapp.

//T

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            det går att köpa för under 800 där nu med och har alltid gått att få tag på för runt tusingen...ALLTID...dock inte i Sverige där påslaget varit 50-100 %....detta gör dock inte att det även blir 50% bättre för det...
            Du undrade om spöt verkligen var bra.....försökte bara säga att.....ja det är det....

/S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Vad som är bra och dåligt är ju helt upp till användaren sen kvalitetsmässigt finns det spön som som slår ''så kallade billigare spön'' i kvalitet. Men vad är meningen och köpa ett spö och rulle för en halv månadslön sen använda det under ett år och sen byta ut det mot nåt dyrare året där på för samma summa pengar och slänga den års gamla utrustningen i förrådet för hyllvärmare eller sälja det för en spottstyver eftersom andrahandsvärdet är så lågt.

När jag menar billigare spön så syftar jag på köp å släng spö för 100-200 kr i närmsta jula varuhus. Idag har det blivit sån hets på fiskeutrustning att man måste ha det senaste och dyraste annars så går det inget bra ute på vattnet.

Visst fan ska man köpa dyra grejor om man vill det, men att tracka ner på ett spö för 1000 lappen bara för att det inte kostar mer när flertalet tycker att det är ett bra spö för en rimlig summa pengar osar dåligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
              6 svar
              10 326 visningar
              19 gillar
              Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57