Team Dragon Pro Selection 2.40 meter 3-14 gram Vilket fiske är det avsett för? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Dragon Pro Selection 2.40 meter 3-14 gram Vilket fiske är det avsett för?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Dragon Pro Selection 2.40 meter 3-14 gram Vilket fiske är det avsett för?

Som rubriken lyder Team Dragon Pro Selection 2.40 meter 3-14 gram Action:Fast Power Med-Light för haspelfiske.

Hittade det på en lokal loppmarknad för nån helg sen. Funderade länge om det var nåt och ha har dock aldrig hört talas om det inann men efter lite prutande så ansåg jag att det var värt och ta den ekonomiska smällen om det är anus eller bra.

Så vad används detta spö till för fiske? Är det ett bra spö av kvalitet? Har sökt runt men finner ingen info direkt på just denna modellen.

Bra spöserie! Hur mycket fick du ge?

http://www.fishing-mart.com.pl/sklep...p27-k6214.html (Loggar man in så är spöet reat till 67 Euro).

Det är ett spö anpassat till mindre öring och ska användas till små wobblers eller spinnare.
    Borde funka utmärkt till abborre och regnbåge också. Du kan ju även prova att jigga med det.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-09-04, 10:10.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Vilken turgubbe du är som hittar nåt sånt på en loppis! Dragon gör grymt fina fiskeprylar.

Är också nyfiken på vad du fick ge
      Instagram: Zenfisherman

Kommentera

Tack för upplysningarna då vet jag allafall vad det är bra till provfiskar det lite sen får jag se om jag behåller det eller gör mej av med det, Har ju redan spö och grejer för tre livstider.

Loppisar är ju en av mina många hobbys faktiskt och jag är rätt så jävlig på att pruta Gubben begärde 150 kr men jag prutade ner det till 40 kr så det måste räknas till årets klipp då

Kommentera

Jag har triggervarianten.Använder den till borrefiske med spinnare,jigg och småwobblers.Har även kört popper.Ett kalasspö!

Kommentera

Ibland gör man fynd! Grattis till årets köp!
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

haha wtf de där va fan årets KLIPP ! grattis

Kommentera

Tror jag ska köpa en trisslott idag faktiskt! Kunde inte hålla mej till helgen så jag var ute några timmar igår och körde drop shot efter borre. Kändes jäkligt okej dock retade jag mej lite på att det var lite väl mjukt i mothuggen och att jag fick sätta på en större rulle på spöet, annars brukar jag alltid köra drop shot med min lilla sorön och Draugen D4 6 fot.

Men känsligheten var det inga som helst problem med och vilken kvalité de spöet har

Ett tips när det gäller loppisar är att besöka dom där vanligt folk säljer ut barnkläder leksaker och allehanda skit dom vill bli av med. Har dom senaste åren köpt nyare ambassadeur rullar för struntsummor som behövde lite kärlek och renovering Nils Master vobblers för en tia stycket en hel låda krokar från Owner och Mustad för en 50 lapp i oöppnade förpackningar.

Kommentera

Så där ja!
                  Spöt hade blivit liggande hemma i några dagar, men idag var det dags att ta några kast för att se om spöt motsvarade mina höga förväntningar och visst, jag blev jätte nöjd med det. Detta spö påminner mig en hel del om vissa Daiwa spön jag har klämt och känt i amerikanska bassbutiker.
                  Summa summarum, det blir inget st croix import under vintern, inte för att kasta dessa lätta vikter iaf. Spöt som jag har haft i kikarsiktet heter TBC610MLX och hade funderat på ta hem det, men jag ville faktiskt ha ett något längre spö för en gångs skull och detta spö matchade mina behov perfekt!

Och så lite info om betena som jag testade detta spö med. Den minsta wobbler väger 2,3g och den något större väger knappt 5g. Kasttplugen väger 10g på min våg.

//T

Click image for larger version

Name:	20140910_184932.jpg
Views:	2
Size:	316,7 KB
ID:	1775391
                  Senast ändrad av tonyex; 2014-09-10, 20:17.

Kommentera

blir det inte lite halt med så jäkla blank kork.....
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57