Trolling med Hell tail. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling med Hell tail.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling med Hell tail.

Tjena, tänkte jag skulle prova trolla med hell tailen.
    Men tanken som slog mig var att den bara kommer ligga släpandes strax under ytan då den inte har någon sked.
    Måste man ha en djuprigg eller nån typ av tyngd för att bibehålla djupet?

Har jag tänkt helt galet nu?

äää den går ner en del....
    ..beror på fart såklart men om den ska gå i ytan krävs det nog att du kör/ror för fort för de flesta fiskar.

Testa dig fram till i vilken fart du får "grundstötar" och öka ngt eller kör på djupare vatten.

MVH/Christoffer
    size does matters!

Kommentera

Du kan ju göra exakt vad du vill , fattar inte att det är så svårt att prova på
      och experimentera.

Det jag menar är ATT jag tycker du ska trolla med HT ,spelar ingen roll om det INTE funkar
      Det är så bra att testa på olika knasiga idéer , DÅ kommer du att lära dig hur HT fungerar.
      Jag har blivit HT torsk och använt dessa flitigt -mitt favvo bete- flera dagar i veckan åker dessa fram :=) .

Tänk så här när det gäller HT =långsamt bete …

När jag släpper ner min HT ”fisk ”så skiljer den sig från andra fiskar i vattnet.
      Gäddan lägger inte så mycket vikt på utseendet utan det intressanta är just att den är långsam .(långsam med många vevstop )

Riktiga fiskar i vattnet kan inte vara långsamma utan simmar i stim eller snabbt för att skydda sig mot rov fisk … Leva eller dö eller hur ?
      HT symboliserar ett avvikande lätt fångat byte och gäddan behöver inte slösa så mycket energi på fånga den .
      HT kan lura upp den mest tjuriga gädda på botten …gäddan ser något som avviker och den får möjlighet att betrakta och blir retad till att hugga .

Det har ofta hänt att gäddan blivit så nyfiken ,att den framför våra ögon simmat efter HT på ytan och huggit.
      Medans andra gäddor dyker snabbt upp från botten och hugger. Även hänt att gäddan dissat HT på nära håll jag har sett hur den gjort en "kovändning".

Därför skriver jag att HT gör gäddan sugen ...sedan är det DU med dina vevstop osv som får gäddan till hugg.
      Enligt mig så retar HT till sig hugg …
      Du kan göra allt med HT ..låt den skjunka till botten och ge den en resa upp till ytan får du se vad som följer med ...

Jag säger att det inte går att trolla med HT .Den tappar balansen , vid snabb invevning snurrar den och svansen fastnar i bakkroken och förvandlas till en kanelbulle som snurrar runt i vattnet . Jag har gjort detta ...och jag lovar det attraherar ingen!

Var snäll mot HT det bästa enkla betet som jag stött på !! Låt det göra det DEN är bäst på ....och så får andra vara duktiga på troling ...
      Jag är super kär ...du får gärna sända den till mig så kan jag ta hand om den ..nu när jag tänker efter så trolla inte med den ...
      .:RÄDDA HT FRÅN TROLLING :. *L* De är så goa ...

BARA SKOJA ...*UTRÅKAD * gör vad du vill testa på ...

Kommentera

Saxat från Lundgrens "Dave Kelbrick´s berömda Hell Tail är ett av de absolut bästa beten som finns för stor Gädda. Kan jerkas, jiggas eller trollas. OBS! Färgen på svansen varierar. Vikt: 110 gr. Längd: 300 mm."

Har dock ingen som helst erfarenhet...
        sigpic

Kommentera

Nae vi vet..du bara snackar =)

Kommentera

moretoft

Skitbra bete gar pa 2-3.5m vid normal inspinning kan tanka mig att den gar runt 2 m vid trolling.

Kommentera

den stora kanske går bättre att trolla

Kommentera

Vet inte hur jag ska länka till en tråd men hittade detta om HT
                från PA :

De riktigt riktigt grova gäddorna brukar sällan eller aldrig verkligen rusa efter ett bete..(Tänk t.ex på effektiviteten med bottenmete med deadbait på supergurkorna) När man då tvingas köra lååångasamt med sin HT på linan, så brukar de grova tycka att det är värt att nypa..Därav en av HT:s storfiskegenskaper..Man tvingas köra det långsamt, och ökar chansen på de allra största..Kelbrick själv använder ofta både HT och Super Sandra för slow-trolling..Ger ofta resultat..

Kommentera

Kelbrick

Det roliga ar att Kelbrick bara fiskar magnum bulldawg

Kommentera

Jag såg en 9å6:a tagen på trollad BD häromdagen...
                    12 hours
                    1,440 casts
                    2 followers
                    1 strike
                    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                    6 svar
                    10 296 visningar
                    19 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57