Funderar på att köpa på mig ett spinnspö (med trigger) till multirulle för lättare fiske i insjöar. Har tidigare kört haspel till insjöfiske men är sugen på att börja använda multirulle istället. Kollade i betesboxen idag och det är betesvikter mellan 7 och 18gram.
Jag har två Ambassadeur-rullar som jag tänkt kan passa men är inte säker???
En av dem är en 4600 C4 av årets modell och den andra är en Orra SX från förra året.
I C4:an har jag bytt originallager mot keramhybridlager och knivbult av stål är bytt till keramisk dito (nästa projekt blir väl lättat mellandrev med kullager).
Vad tror ni, är det rimligt att tänka sig att köra med någon av dessa multirullar och betesvikter?
Vilket spö kan passa in i bilden?
Har kikat på Shimano Technium Diaflash CX, 10' 3-14g (prismässigt kanske lite i överkant) men längden, vad tror ni om den?
Hoppas någon har koll på läget
Jag har två Ambassadeur-rullar som jag tänkt kan passa men är inte säker???
En av dem är en 4600 C4 av årets modell och den andra är en Orra SX från förra året.
I C4:an har jag bytt originallager mot keramhybridlager och knivbult av stål är bytt till keramisk dito (nästa projekt blir väl lättat mellandrev med kullager).
Vad tror ni, är det rimligt att tänka sig att köra med någon av dessa multirullar och betesvikter?
Vilket spö kan passa in i bilden?
Har kikat på Shimano Technium Diaflash CX, 10' 3-14g (prismässigt kanske lite i överkant) men längden, vad tror ni om den?
Hoppas någon har koll på läget
Kommentera