Fiskeutrustning på flygplan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeutrustning på flygplan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeutrustning på flygplan

Hej, jag ska i augusti till Norrland "morjärv" över en helg och dricka gott och fiska då såklart lite i älven. Frågan är då hur jag ska kunna få med mig mina större beten då jag ska flyga upp, förra året när vi åkte så kunde jag bara ta med mig mindre jiggar och skeddrag.

Då jag jerkfiskar mycket efter gädda så använder jag Buster jerk, bandit osv, jag antar att man inte får ha krokar och sånt i handbagaget.

Fiskespöt som är odelbart har jag bokat specialbagage, som är ett rör.
    Min fråga är då om man kan ta bort krokarna och lägga dom i specialbagaget och sedan ha "dragen" i handbagaget, eller rycker dom dragen iallafall i kontrollen?
    Abborre: 1700gr

Ring och hör med dom, helt wild n crazy sådär!

Kommentera

Plastbeten utan krokar kan jag inte tänka mig ska vara några problem att ha i handbagaget.

Kommentera

Då jag har rest med flyg så har jag tagit customdrag och liknande i handbagaget, utan krokar. Vanliga drag som inte gör så mycket om det försvinner har jag lagt ner i "vanliga" bagaget

När det kommer till detta med specialbagage så måste man väl, om jag inte minns fel, redogöra vad det innehåller? Och du har väl redan sagt att det är ett fiskespö i röret? Du har inte meddelat att det kommer att vara fiskedrag i det heller? Frågan är hur de ställer sig till det om du nu skulle lägga ner dragen där och sedan få röret kontrollerat av personalen...
        Senast ändrad av Martin Lindgren; 2014-07-19, 14:46.

Kommentera

Ursprungligen postat av Martin Lindgren Visa inlägg
          Då jag har rest med flyg så har jag tagit customdrag och liknande i handbagaget, utan krokar. Vanliga drag som inte gör så mycket om det försvinner har jag lagt ner i "vanliga" bagaget

När det kommer till detta med specialbagage så måste man väl, om jag inte minns fel, redogöra vad det innehåller? Och du har väl redan sagt att det är ett fiskespö i röret? Du har inte meddelat att det kommer att vara fiskedrag i det heller? Frågan är hur de ställer sig till det om du nu skulle lägga ner dragen där och sedan få röret kontrollerat av personalen...
          Nja, gjorde samma sak förra året, man får väl princip ha vad man vill i ett specialbagage, har aldrig behövt berätta vad de varit i röret utan dom skannar ju de som vilket bagage som helst, men tänkte mest om man tar med sig massa drag utan krokar i handbagage och så visar det sig att man inte får de sen, skulle ju inte vara så kul då jerkbait drag inte är gratis
          Abborre: 1700gr

Kommentera

Allvarligt, skulle krokarna ställa till problem med säkerheten...

Iofs har jag aldrig hört talas om att inrikesflyget skulle blivit kapat med en buster jerk så det verkar vara effektivt.

Svärgubbens gevär låses in av piloten själv fram i säkerhetsskåp så du kanske får skicka fram betesboxarna om krokarna skrämmer.
            Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 429 svar
            240 351 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg Retroräven