Så jäkla förbannad man blir på zalt och zam´s kvalité...idag under en fin fisketur i stångån så krokar man en finfin gädda dock precis innan landningen så sliter sig gäddan...när vobblern kommer upp så har en av de klena krokfäsetna gått av! och tala inte om "zammen" där skeden sä himmla lätt går av! synd att vobblerna inte kan hålla rapala kvalité när de annars är oslagbara på att lura en trög höstgädda...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Zalt!
Collapse
X
-
Det är tråkigt att du har stött på detta problem. Det var länge sedan man hörde talas om att krokfästet har gått av och det är ytterst få reklamationer på Zalt.
Att skeden på Zammen går av är dessvärre lite vanligare. Detta problem finns på den första produktionen. Nu är det starkare plast och en bättre konstruktion.
Har du haft dessa problem med flera eller är det bara ett exemplar? Bara att du reklamerar dom i butiken där du köpte dom.
Kommentera
-
tror att folk ofta skiter i att reklamera. man tycker att det är ingen idé att gnälla om ngn hundralapp. men det dom inte tänker på (eller skiter i!) är att om alla som var missnöjda gnällde och reklamerade så skulle tillverkarna förmodligen skärpa sig. jag har hört många sportfiskare som är missnöjda med just zalt och zam (dock inte gamla zalt), men ingen av dom har orkat hålla på och tjafsa helt enkelt. dom bara slutat köpa dom betena.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ALQtror att folk ofta skiter i att reklamera. man tycker att det är ingen idé att gnälla om ngn hundralapp. men det dom inte tänker på (eller skiter i!) är att om alla som var missnöjda gnällde och reklamerade så skulle tillverkarna förmodligen skärpa sig. jag har hört många sportfiskare som är missnöjda med just zalt och zam (dock inte gamla zalt), men ingen av dom har orkat hålla på och tjafsa helt enkelt. dom bara slutat köpa dom betena.
1. Hur jobbigt/svårt är det att bara ta med betena in till butiken nästa gång man åker in? Dör man av ansträngning? Jag tycker det låter som en hyffsat liten ansträngning för att få pengarna tillbaka.
2. Om man aldrig reklamerar hur ska tillverkaren veta att det är något fel på produkterna? Alla tillverkare har inte 100 testfiskare som nöter ner varenda produkt för att kolla att kvaliteten är 100%. Jag fiskar själv med zalt och zam minst 2 dagar i veckan nästan hela året och jag har inte haft en enda trasig hittils. Men detta betyder ju inte att det inte finns dåliga exemplar. Om man får väldigt många dåliga exemplar så kan man ju börja undra men man slutar ju inte köpa ett bete bara för att man har en med dålig kvalitet?
Kommentera
-
ö-götlands vassaste fiskare
zalt igen
Det är dock inte varje dag man sparar sina kvitton på alla små inversteringar...jag köper som högst 2 zalt samtidigt och sprar därför inte på kvittot men det kanske man bör göra...angående krokfästet så är det väll lite väl klent?? varför inte ha ett krokfäste som liknar rapala shadrap...de håller för allt känns det som
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ö-götlands vassaste fiskareDet är dock inte varje dag man sparar sina kvitton på alla små inversteringar...jag köper som högst 2 zalt samtidigt och sprar därför inte på kvittot men det kanske man bör göra...angående krokfästet så är det väll lite väl klent?? varför inte ha ett krokfäste som liknar rapala shadrap...de håller för allt känns det som
Kommentera
-
Många användare...
Problem med krokfästena på Zalt är nog inte allt för vanliga. Det är ju många som fiskar med Zalt (nya och gamla), om problemet vore stort så skulle nog detta uppmärksammas oftare. En genomgående vajer skulle dock inte skada...
Jag gillade inte riktigt kvalitén på gamla Zalt, då en av mina wobblers tappade klarlacken och en tappade stora delar av lacken. Idag tycker jag dock att Zalt's beten håller hög kvalité. Att slippa skarven i mitten gör ju också att man upplever betet som mer välgjort. Vissa har ju haft problem med skeden på Zam (som numera är förstärkt), själv har jag inte haft det. Hårdast drabbade är nog de som fiskar över väldigt stenig botten...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ClasPromblem med krokfästena på Zalt är nog inte allt för vanliga. Det är ju många som fiskar med Zalt (nya och gamla), om problemet vore stort så skulle nog dett uppmärksammas oftare. En genomgående vajer skulle dock inte skada...
Jag gillade inte riktigt kvalitén på gamla zalt, då en av min wobblers tappade klarlacken och en tappade stora delar av lacken. Idag tycker jag dock att Zalt's beten håller hög kvalité. Att slippa skarven i mitten gör ju också att man upplever betet som mer välgjort. Vissa har ju haft problem med skeden på zam (som numera är förstärkt), själv har jag inte haft det. Hårdast drabbade är nog de som fiskar över väldigt stenig botten...
Vissa kastar ju också mer eller mindre farligt och jag har många kompisar som dänger drag i berg/stenar och det håller ju inte alltid dragen för. Genomgående vajjer är på G !
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57