Filt- eller Gummisula? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Filt- eller Gummisula?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Filt- eller Gummisula?

Jag ska köpa nya vadare och det lutar rätt mycket åt Simms Freestone byxa+skor. Frågan är vilken sula jag ska välja. De skorna finns ju både med filt- och gummisula. Jag vadar både på kusten och i åar, men mest på kusten, så jag vill ju inte slinta på hala stenar osv. Vad ska jag välja?

Motivera gärna era svar.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Köpte mina första vadare för något år sedan och var inte ens medveten om vad en filtsula var.Först tyckte jag att det verkade urkorkat. Blev dock snabbt sjukt fascinerad över hur bra de greppar. Van vid att halka runt med Meindl-kängor på hala stenar som man är så hade jag valt filt varje dag i veckan.

Edit - Kan tillägga att jag enbart fiskar kust.
    Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
    sigpic
    Skitfiske!

Kommentera

Go for the big ones you must

Kommentera

Förstår inte riktigt hur du besvarar min fråga med den länken... Jag bad inte om tips på begagnade vadare utan frågade enbart vilken typ av sula som rekommenderas.
        Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Jag hade först filt, vid uppdateringen av utrustningen blev det simm-skor med vibram gummisula.

Mycket skönare då jag gick mycket längs kusten. Och det blev mer som riktiga kängor. Och har aldrig känt att de är halt direkt.

Men tyvärr är det nog väldigt individuellt.
          Jag kommer välja gummisulor nästa gång jag byter med.

Men någon som går 20m på en dag och står i en å eller älv kanske vill ha filt..
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Då blir det nog gummi, då jag ofta går mycket.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
            2 svar
            2 602 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57