Köpråd flytring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd flytring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpråd flytring

Jag tänkte skaffa mig en flytring och har lite funderingar kring det då jag bara fiskat en gång från en. Då var det en Fishcat. Känner väl att jag inte riktigt har mest pengar att lägga på det nu när jag dessutom är i akut behov av nya vadare då mina andra läcker så mycket så man kan tömma dem efter användning.

Har sett att Sporting.se har ett erbjudande på en Berkley Pulse Flytring för 999kr inkl. pump och fenor, är det ett ok alternativ eller är det fishcat 4 som gäller. Någon som har erfarenhet av Berkleyn? Sitter man högt? Är den stabil osv. Annars har ni några tips på var man hittar fishcaten billigast inkl. pump och fenor?

Skulle vara mycket tacksam för tips och gärna varför/inte berkleyn/fishcat.
    Senast ändrad av haggis82; 2014-06-27, 20:05.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Ser ut som berkleyn är en modell där man sitter lågt, det är inget vidare isåfall.
    Kolla upp detta, för det är stooor skillnad när man sitter högt.
    Velade själv länge mellan fishcat 4 och guidline drifter. Kom fram till att driftern tar mindre plats ouppblåst, men det var nog enda fördelen. Fishcat känns robustare så den blev mitt val. Kolla begagnat?

köp biltemas neoprenvadare så blir det mer pengar över till flytring
    Senast ändrad av Edguy; 2014-06-27, 20:31.

Kommentera

Det blir alldeles för varmt med neopren, det är det jag har nu. Blir jobbigt och löjligt varmt när man går en del och förflyttar sig. Har kollat begagnat men ej hittat någon.

Ingen som vet nåt om Berkleyn?
      Senast ändrad av haggis82; 2014-06-29, 01:45.
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Bumpar denna lite då jag är väldigt sugen på en flytring.

Någon som vet nåt om Taimens flytring annars?
        Senast ändrad av haggis82; 2014-06-30, 16:25.

Kommentera

Kommentera

Sorry om jag låter dryg men den ringen har jag inte ens nämnt öht. Det beror på att jag har hört alldeles för mycket skit om den. Därför jag frågar om de ringar jag inte vet något om och på så sätt försöker skaffa mig en koll på om det kan vara något alternativ till fishcat.

Kom gärna med åsikter om de jag frågar om, då jag har skaffat mig rätt bra bild om de andra ringarna.

Däremot så fick jag tips angående en Fishcat 4 på naturkompaniet inkl. fenor och pump för 2500kr inkl. frakt, men det var tydligen inte allt butiker som hade den. Vet någon nåt om detta och kan länka till det så köper jag en direkt. Han som köpte den kommer tyvärr inte ihåg vilken butik det var.

Jag antar att den inte finns billigare, om den nu gör det så får ni gärna länka dit då jag själv inte har hittat något, billigaste jag har hittat är 3400+ inkl fenor och pump. Finns visserligen på en tysk sida för 299€ men känns segt att beställa därifrån om man skulle ha otur att få ett måndagsex eller nåt.
            Senast ändrad av haggis82; 2014-07-01, 00:26.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 429 svar
            240 352 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg Retroräven  
            Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01