Ursprungligen postat av modemgurka
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lipgrip?!?
Collapse
X
-
Ok.. antar att du rekomenderar mig att fiska med hjälm imorgon? För säkerhetsskull tar jag hockeyhjälmen med visir så kanske jag slipper komma hem med bula och ett lipgrip hängandes i underläppen..
Ursprungligen postat av KG?Du kan få känna på ett par rejäla bensinslag imorgon, så slipper du fundera över vad det är för nåt...LaSsE
Kommentera
-
Ursprungligen postat av modemgurkaOk.. antar att du rekomenderar mig att fiska med hjälm imorgon? För säkerhetsskull tar jag hockeyhjälmen med visir så kanske jag slipper komma hem med bula och ett lipgrip hängandes i underläppen..
kul! ska BBRF med?
tycker f.ö att det är moraliskt förkastligt att nita gäddan före lipgreppet, vare sig det är en bensinslang eller ett bensinslag man använder. men gurkan!!! se för i helvete upp när du böjer dig fram i båten för att landa en gädda, då KG? hotar med "i morgon ska du få känna på rejäl bensinslang". du vet att språkbruket i samhällen där filmer som "white chics and red necs" ligger på tittartoppen, är lite annorlunda.
önskar er f.ö ett riktigt lyckat fiske :-)achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Så här har jag gjort. Metallen på grippen sticker fram ungefär en millimeter. Det kan omöjligt bli hål i käken på fisken. Bensinslangen är säkrad med silikon.
Men jag tycker inte att man ska lyfta större fiskar utan stöd trots slangen. Vägning i grippen är också värdelöst. Bildkvalitén är inget vidare, mobilkamera. Men jag åtminstone bifoga bilder här på jobbet, det går inte hemma pga brandväggen.
Kommentera
-
Modemgurkan och jag ska inte fiska i samma båt så han kan vara lugn och du behöver inte vara svartsjuk ALQ...Ursprungligen postat av ALQkul! ska BBRF med?
tycker f.ö att det är moraliskt förkastligt att nita gäddan före lipgreppet, vare sig det är en bensinslang eller ett bensinslag man använder. men gurkan!!! se för i helvete upp när du böjer dig fram i båten för att landa en gädda, då KG? hotar med "i morgon ska du få känna på rejäl bensinslang". du vet att språkbruket i samhällen där filmer som "white chics and red necs" ligger på tittartoppen, är lite annorlunda.
önskar er f.ö ett riktigt lyckat fiske :-)
Kommentera
-
Neeeej!!!! Vilket slag under bältet..För bövelen! Näst efter bananer i båten så är önska någon lycka till inför en fisketur förenat med s*¤#t straff!! Nåja.. nu har jag i allafall något att skylla på om jag går blank..
Ursprungligen postat av ALQkul! ska BBRF med?
önskar er f.ö ett riktigt lyckat fiske :-)LaSsE
Kommentera
-
Bra lösning... synd att dom inte tillverkar färdiga lipgrips som ser ut på det sättet. Men det kanske kommer..
Ursprungligen postat av KG?Så här har jag gjort. Metallen på grippen sticker fram ungefär en millimeter. Det kan omöjligt bli hål i käken på fisken. Bensinslangen är säkrad med silikon.
Men jag tycker inte att man ska lyfta större fiskar utan stöd trots slangen. Vägning i grippen är också värdelöst. Bildkvalitén är inget vidare, mobilkamera. Men jag åtminstone bifoga bilder här på jobbet, det går inte hemma pga brandväggen.LaSsE
Kommentera
-
Ursprungligen postat av modemgurkaNeeeej!!!! Vilket slag under bältet..För bövelen! Näst efter bananer i båten så är önska någon lycka till inför en fisketur förenat med s*¤#t straff!! Nåja.. nu har jag i allafall något att skylla på om jag går blank..
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Ser ut att vara en bra lösning med bensinslang!Ursprungligen postat av KG?Så här har jag gjort. Metallen på grippen sticker fram ungefär en millimeter. Det kan omöjligt bli hål i käken på fisken. Bensinslangen är säkrad med silikon.
Men jag tycker inte att man ska lyfta större fiskar utan stöd trots slangen. Vägning i grippen är också värdelöst. Bildkvalitén är inget vidare, mobilkamera. Men jag åtminstone bifoga bilder här på jobbet, det går inte hemma pga brandväggen.
Blir det skonsammare om man inte låter metallen på grippen sticka fram alls? Dvs lite utstickande bensinslang, 1-2 mm kanske._______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-12, 09:00 -
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-