REA tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

REA tråden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Någon som har något bra rea-tips på två haspelspön 8-9 fot till min bror? Ungefär kastvikt 10-30g respektive 20-60g. Helst i samma serie (han e pedantisk), helst med helt bakhandtag (han e konservativ) och gärna i lägre prisklass (han e sparsam), så säg 400-600kr per spö, finns det ngt halvvettigt då, d v s några som inte är svajiga utan lite snabbare - Catana CX? Till dessa behövs rullar i samma härad, 2500-4000 (20-40) storlek, han kör flätlina typ 0.15-0,23 och spinner, jiggar å trollar främst gös o gädda men även en å annan abborre...

Kommentera

Förvisso en bit att åka, men Jaktia i Örebro har 50% på alla spön, rullar och fiskeväskor t.o.m. lördag. Jag fyndade ett Westin dropshot-spö. Fanns massor av schyssta spön och garanterat något som passar dina kriterier.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Någon som har något bra rea-tips på två haspelspön 8-9 fot till min bror? Ungefär kastvikt 10-30g respektive 20-60g. Helst i samma serie (han e pedantisk), helst med helt bakhandtag (han e konservativ) och gärna i lägre prisklass (han e sparsam), så säg 400-600kr per spö, finns det ngt halvvettigt då, d v s några som inte är svajiga utan lite snabbare - Catana CX? Till dessa behövs rullar i samma härad, 2500-4000 (20-40) storlek, han kör flätlina typ 0.15-0,23 och spinner, jiggar å trollar främst gös o gädda men även en å annan abborre...
        Catana-spöna säljs väl i "kit" med stradic-rullen för rätt bra pris?

Kommentera

Min bror har försett sig! Jag tipsade om att XXL har REA på bl a fiskeavdelningen med start under gårdagen. Jag sa att det finns en viss korrelation mellan pris och (långsiktig) kvalité så han köpte Daiwa Exceler haspelrulle och SG Bushwhacker spö till bra pris, jag tror han blir nöjd! De har även mycket annat, bl en ABU Orra S haspelrulle för 399:-, rek. ABU pris är 999:- om jag är väl underrättad.

Kommentera

Dogger har Happy Days t.o.m 7sep! Rear ut en jäkla massa godsaker, in och kika: http://www.dogger.se/happydays
            [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
            Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Kommentera

Hittade en dansk sida som skickar till sverige med grymma priser. Nån som handlat här? Ett Svartzonker signature 8,6 för 999:- tex! Fraktfritt över 1000:- Hade grymma priser på Westin spön också. Vore grymt att höra om nån har positiva erfarenheter härifrån.

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Kom precis hem från XXL i Jönköping. Dom hade Shimano Caius 201 för 400kr, ABU Silver Max för 500kr och 5001C TGC för 900kr så om man är sugen på något vänstervevat i lite lägre prisklass så kanske det kan vara värt ett besök.

Kommentera

Ursprungligen postat av MeanMachine Visa inlägg
                  Hittade en dansk sida som skickar till sverige med grymma priser. Nån som handlat här? Ett Svartzonker signature 8,6 för 999:- tex! Fraktfritt över 1000:- Hade grymma priser på Westin spön också. Vore grymt att höra om nån har positiva erfarenheter härifrån.

http://www.fiskeutrustning-online.se
                  Köpte faktiskt precis det spöt därifrån, och en abu revo neos, frakten gick sådär dom tappa bort paketet, men tpg kontakt med fiskeutrustning-online och dom ringde och ordna så de kom fram. Tog 10 dagar ist för 2-5 men inte hela världen

Kommentera

Ursprungligen postat av MeanMachine Visa inlägg

http://www.fiskeutrustning-online.se
                    Jag beställde ett sz signature 7 därifrån för någon vecka sen, hade det hemma på 4 dagar.
                    Fraktfritt samt 7% rea på allt var det då, fungerade fint!

Kommentera

Här en schysst #7 lina mm Loop-prylar... http://www.huntyardberras.com/loop-e...oat_7-fluglina

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 403 svar
                      238 179 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg olivar
                      av olivar