Spöklingor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöklingor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöklingor

Jag har funderat på att knåpa ihop ett spö själv under vintern. Har renoverat ett par gamla split-cane spön en gång men nu tänkte jag mig ett modernt spö. Men det verkar som det bara är flugspön som byggs i Sverige efter vad jag kan hitta på nätet.

Någon som har ett tips om var det går att få tag i bra klingor för spinn? Gärna odelade i 6-7 fot.

Ursprungligen postat av Wachtel
    Jag har funderat på att knåpa ihop ett spö själv under vintern. Har renoverat ett par gamla split-cane spön en gång men nu tänkte jag mig ett modernt spö. Men det verkar som det bara är flugspön som byggs i Sverige efter vad jag kan hitta på nätet.

Någon som har ett tips om var det går att få tag i bra klingor för spinn? Gärna odelade i 6-7 fot.
    Olssons Fiske har massor av klingor Och jag menar massor, men att det sedan är rörglas och glasfiber(tror jag iaf) är en annan sak. Antar att du letar efter grafitklingor?

M.V.H Markus
    sigpic

Kommentera

www.wittlock.se har några klingor även till spinn.
      Tight lines.
      /Andreas

Kommentera

Ursprungligen postat av Wachtel

Jag beställde en E-glasklinga osedd från Cabelas i vintras för att bygga mig ett jerkspö. Den var 7 ', kastvikt 1-3 oz. Kostade väl knappt 400:- inkl frakt och tull. Det skulle vara ett surfcastspö enligt specifikationen. Det visade sig när det kom hem att klingan varav typen "topp i" och det var väl ingen höjdare. Men klingan kändes så skön att jag byggde spöt i alla fall. GRYMT skönt blev det! Glasklingor är modellen på jerkspön! De grafitspett jag känt på förr har inte tilltalat mig ett dugg, men det här är det kul att få en 2 kilos på, man trycker 100+ grammare till horisonten och ryggraden är grym. Man har ju lite mer marginaler på kastvikt med en glasklinga. Tyvvär har Cabelas slutat med serien men hittade klingan för 22.40 US här, det är den översta klingan.

Ett klart köptips!

Kommentera

Fly Fisherman har klingar till de flesta av deras Sjösländan spön, Ring å kolla med dem vettja.
          Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
          Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
          Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
          3 427 svar
          239 695 visningar
          12 gillar
          Senaste inlägg emilone