Köpråd haspelspö med rulle (all around) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd haspelspö med rulle (all around)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Technium är riktigt trevlig, tycker den och ABU Sorön är riktigt bra rullar till överkomligt pris! Har själv en Technium 2500 som jag är riktigt nöjd med till jiggfiske.

Kommentera

OK, men för kustfisket här nere så tror jag att en 9' blir bäst, och jag tror att det blir kastvikt upp till 40g. Möjligt att jag köper ett spö för upp till 30g längre fram som kanske är något kortare för insjö och aborrefiske
      Shimano har Beastmaster resespö 6 delade som går att få i 8/9 fot -40gr, bara att sätta på en extra del på 1 fot vid behov.
      (om du vill slippa köpa 2 spö)

9 fot 40 gr tycker jag är en perfekt vikt, då går det att kasta relativt lätta drag samtidigt som du kan nå ner till Torsk om det blir aktuellt.
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-01-04, 07:07.

Kommentera

Det var en väldigt bra ide, är det styvt i sig? Hade nog föredragit om det var lite styvare i toppen.
        Då får man ju både 8 och 9 fot i samma spö. Ett för insjö och ett för kustfiske.

Kommentera

Det var en väldigt bra ide, är det styvt i sig?
          Beastmaster är ett väldigt trevligt spö, styvt eller inte kan diskuteras det har en ryggradslös konstruktion som gör det hållbart samtidigt som det kastar bra, ett perfekt allt i allo spö.

Dom säljs i Sverige också jag la bara upp denna länken för jag inte orkar leta efter en upp en Svensk.

Click image for larger version

Name:	hämta.jpg
Views:	1
Size:	7,9 KB
ID:	1771411

Det har aldrig vare sig för mig eller någon jag känner blivit några problem med haspelrullar för vi använt dom i saltvatten, kanske för vi inte köper dyra rullar med en massa kullager och finesser.

Nu är jag inte någon expert på haspelrullar men jag tycker om Penn, enkla robusta konstruktioner som håller oavsett om salt eller sött vatten.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-01-05, 19:24.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
          20 svar
          2 077 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jester Burk II  
          Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13