Combo Backpack 3 in 1? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Combo Backpack 3 in 1?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Combo Backpack 3 in 1?

Nån som har erfarenhet av denna fiskeväska/ryggsäck? Att rekommendera?

Tycker den ser ut att vara bra men är osäker på storleken. Och det vore lämpligt att ha alla beten i väskdelen och tillexempel matsäck i ryggsäcken. Men det måste få plats med beten som jerkbaits och vobblers.

Det har plats för 4 typ plano 36000 betesaskar i väskdelen men är osäker om en dom har plats för jerkbaits då jag tänkte ha väskan till lite allroundfiske som Jerk, lättare trolling/ dragrodd, abborrjiggning och spinnfiske.

Nån som vet? Tack //Mattias

Tjenare
    Har en liknade lösning Jag kör en 40L haglöfs matrix rygga, med lösa boxar och och tycker det är väldigt smidigt. men tror att 3600 boxarna kan bli små till jerk baits och tailar i detta fall, kan fixa en bild om du vill ha lite ideer.

//Mattias

Kommentera

Ja gärna bild Har en liknande ryggsäck själv fjällräven camper 40l. Vad har du för askar då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Reflex Visa inlägg
        Nån som har erfarenhet av denna fiskeväska/ryggsäck? Att rekommendera?

Tycker den ser ut att vara bra men är osäker på storleken. Och det vore lämpligt att ha alla beten i väskdelen och tillexempel matsäck i ryggsäcken. Men det måste få plats med beten som jerkbaits och vobblers.

Det har plats för 4 typ plano 36000 betesaskar i väskdelen men är osäker om en dom har plats för jerkbaits då jag tänkte ha väskan till lite allroundfiske som Jerk, lättare trolling/ dragrodd, abborrjiggning och spinnfiske.

Nån som vet? Tack //Mattias
        Jag har exakt den. Tycker den är praktisk. Vet inte om bottenväskan rymmer 4 askar, men i alla fall 3.
        Jag brukar packa dragen och annat i väskdelen och kläder, matsäck osv i ryggsäcken, eller så lämnar jag väskdelen hemma och har allt i ryggsäcken då jag har lättare packning.

Kommentera

Ursprungligen postat av Phisherman Visa inlägg
          Jag har exakt den. Tycker den är praktisk. Vet inte om bottenväskan rymmer 4 askar, men i alla fall 3.
          Jag brukar packa dragen och annat i väskdelen och kläder, matsäck osv i ryggsäcken, eller så lämnar jag väskdelen hemma och har allt i ryggsäcken då jag har lättare packning.

ok men får man plats med jerkbaits i dina askar?

Kommentera

Då ska vi se hur det blev.

Click image for larger version

Name:	DSC_0009 (1024x747).jpg
Views:	1
Size:	404,7 KB
ID:	1771368
            har
            4 st plano 3600 till vanliga mindra drag
            2 Abu uni XL tikllk jerks och stora beten
            2 mindre ron thompson askar
            1 större låda med jiggar och grejs

Click image for larger version

Name:	DSC_0011 (691x1024).jpg
Views:	1
Size:	266,4 KB
ID:	1771369

Och med alla boxar i så blir det ju rätt fullt i väskan men ska jag inte använda dom stora betena så finns det plats för mat eller kläder. sen går det att spänna fast spön, håvar och lite va du vill på utsidan. locket sen har jag alla verktig och annat småplock. valde denna väska eftersom jag ofta går en bit när jag ska fram till sjöar och så och den sitter skönt på ryggen. men det behövs när den väger 12kg- camelback hehe

Kommentera

Ursprungligen postat av Reflex Visa inlägg
              ok men får man plats med jerkbaits i dina askar?
              Jag vet inte, jag jerkfiskar inte. De askar som får plats är ca 18 x 27 cm, så frågan är: Finns det askar med de måtten (eller mindre) där dina jerkbaits får plats?

Jag har en större ask där mina gäddwobblers bor, den brukar jag ha i ryggan. Man får ändå plats med kläder och fika.

Jag tycker att ryggan och väskan är tillräckligt stora för mina behöv, hade de varit större hade de inte varit bekväma att bära, men det är ju förstås subjektivt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Phisherman Visa inlägg
                Jag vet inte, jag jerkfiskar inte. De askar som får plats är ca 18 x 27 cm, så frågan är: Finns det askar med de måtten (eller mindre) där dina jerkbaits får plats?

Jag har en större ask där mina gäddwobblers bor, den brukar jag ha i ryggan. Man får ändå plats med kläder och fika.

Jag tycker att ryggan och väskan är tillräckligt stora för mina behöv, hade de varit större hade de inte varit bekväma att bära, men det är ju förstås subjektivt.
                Combon du länkar till är mindre än den på föregående bild

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte 83 Visa inlägg
                  Då ska vi se hur det blev.

[ATTACH=CONFIG]62724[/ATTACH]
                  har
                  4 st plano 3600 till vanliga mindra drag
                  2 Abu uni XL tikllk jerks och stora beten
                  2 mindre ron thompson askar
                  1 större låda med jiggar och grejs

[ATTACH=CONFIG]62725[/ATTACH]

Och med alla boxar i så blir det ju rätt fullt i väskan men ska jag inte använda dom stora betena så finns det plats för mat eller kläder. sen går det att spänna fast spön, håvar och lite va du vill på utsidan. locket sen har jag alla verktig och annat småplock. valde denna väska eftersom jag ofta går en bit när jag ska fram till sjöar och så och den sitter skönt på ryggen. men det behövs när den väger 12kg- camelback hehe
                  Vilka av dom på bilden är plano 3600?
                  Senast ändrad av Reflex; 2013-12-30, 21:21.

Kommentera

dom 4 st längst ner på bilden. syns lite dåligt men var lite omständigheter när jag tog kortet hehe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40