Jag har haft en hel del problem med att få till den rätta kasnätstekniken. Räddningen kom i form av en artikel i fj av Hans Nordin där push up lär ut sin teknik. Ortroligt nog så kunde även en trögpelle som jag kasta nätet hjälpligt efter att ha följt instruktionena. Tyvärr fastnade jag i en stock och tog sönder mitt när totalt så nu kan jag kasta men har inget nät.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mästerpedagogen push up
Collapse
X
-
såg detta. det blir till att studera den. jag gjorde ett försök med nätet för några dagar sedan, utan att ha läst ngn instruktion. det slutade med att jag snarade mig i linan, fastnade i nätet med armen och höll på att trilla ner från kajen ner i älven! men lyckades iaf få 4 löjor å 2 borrar på nån timme
Kommentera
-
-
Skojj att det gick vägen med kastandet!
Har själv fastnat och slitit sönder mitt nät, men har lyckats sy och tråckla ihop det flera ggr. Är det de tjocka nylonlinorna som gått av eller är det blylinan som slitits losss från nätet?
Även stora hål i nätet går att laga. Pyssligt men billigare än att köpa nytt!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Unregistered123456Hej, övning är det endast som gäller. Pröva på en gräsmatta först, sedan gå ner till vattnet. Man kan dock få lite roliga blickar från grannarna.
Trash...: Vart kastade du? I karlstad! Skulle gärna få några tips vart löjan finns nu!
/Jola
I norsälven. 3 mil utanför karlstad.
löjorna har börjat gå upp mot frykfors kraftstation. det går att stå på kajen nedanför och kasta ut på stora löjstim. får man till tekniken bör det itne vara några problem att få fisk i massor där. lite strömt i vattnet men det verkar funka ok ändå.
var en vecka sedan jag var där då var det en del där, har vart med båten några hundra meter nedanför igår å sett att det börjat gå upp massor.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Unregistered123456Tack för tipset. Står löjorna i den strömma delen av älven? Man kan väl gå ut på en liten pir där det är lite mindre strömt. Ska ta en sväng och kolla när jag får tid.
/lajo
Nu senast var det bara det utsläppet som är närmast där vattnet kommer underifrån som det var drag i. De stora luckorna var inte öppna dvs det var lugnt om man ballanserar ut på piren.
Löjorna stod dock i strömmen.
Kolla bilden, den är från tidigare iår då det inte var några där,men där han står å hela vägen ner längs kanten. Du ser vart löjorna är, de avslöjar sig i ytan, är det sol är det ännu lättare att se dem.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
2024-11-09, 18:27 -