Fick en, vad jag tror löj håv när jag fyllde år. Rund sak med "bly" förtyngning i botten av nätet. Kan ta bild på den sen om nån inte fattar. Hur och när kan den användas? Är de nått att använda eller bara lägga på hyllan?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Löj" håv, är de nått att ha?
Collapse
X
-
När jag var liten använde min mormor en sådan vid dammluckorna i den lokala sjön. Fungerade mycket bra, men det förutsätter naturligtvis att man vet var löjorna finns.
Hur: Sänk ner håven och avvakta några minuter. Där löjorna är, är det oftast helt packat med löjor. Även om du skrämde dem när du sänkte ner håven, så hamnar de strax ovanför den igen.Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!
Kommentera
-
Löjhåv fungerar någorlunda i brist på bättre men det är en otymplig metod. Löjnät är bättre och kastnät oftast klart bäst om du inte metar upp vad du behöver. Det senare är kanske mera skoj och tar lika lång tid som med håv eller löjnätet. När du behärskar kastnättekninken räcker ett fåtal kast för att du ska ha tillräckligt med agnfisk.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Är löjhåv samma som Agnhov? eller har dom olika grovlek på maskorna? Om dom har samma maskor så är dom håvarna grymt bra att ta abborrbete med, speciellt i strömmar där småfisken håller sig på en och samma punkt. Bara att sänka ner i strömmen där småfisken står och vänta på att dom strax återvänder till samma punkt. Så på ett par drag så har man agn för hela dagen.Skitfiske på er!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DejanFick en, vad jag tror löj håv när jag fyllde år. Rund sak med "bly" förtyngning i botten av nätet. Kan ta bild på den sen om nån inte fattar. Hur och när kan den användas? Är de nått att använda eller bara lägga på hyllan?
Kommentera
-
har en gammal sänkhåv liggandes nånstans..kanske borde damma av den o testa igen..om man sänker håven o mäskar över borde det nog dra till sig en del smått. måste testa"Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."
Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
Länka till min är helt ok.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cadhar en gammal sänkhåv liggandes nånstans..kanske borde damma av den o testa igen..om man sänker håven o mäskar över borde det nog dra till sig en del smått. måste testaSkitfiske på er!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar