Ursprungligen postat av keldor
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hullinglöst vid gäddtrolling. Bra eller anus
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av stefan1 Visa inläggMen vad har krokarna där att göra...
Sista hade jag in i vänster pekfinger vid ett gälgrepp, kroken satt inne i käften på gäddan och jag gled lite för långt in med handen när jag skulle lyfta upp hon. Jag låvar, man har ett järngrepp, när du känner kroken ta tag och gäddan börjar bråka...I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.
Min Blogg
http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
http://www.sportfishinglovers.se/
Kommentera
-
Tack för all input, men huvudfrågan var hullinglöst vid just trolling. rimligtvis borde det inte vara så stor skillnad då linan nästan automatiskt är spänd hela tiden vid trolling. Men som sagt, hade vart kul å hört om någon hade lite positiv erfarenhet av detta. Vill gärna fortsätta men vill ej tappa mer fisk. Jag kan väl inte vara själv i hela gäddfiskesverige om detta.? Det vore ju lite pinsamt bland alla C&R-poliser här inne. Väldigt många är duktiga med att påpeka när folk hanterar gäddan fel men hur många har med handen på hjärtat tänkt över kroktacklingen och hur den påverkar gäddan. Inte så många tydligen?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MastaPike Visa inläggHar bl.a. fått min största gädda på hullinglös krok. Tycker det fungerar superbra!
Skämt å sido. Du har ju koll på lite forskning kring gäddan. Har det gjorts någon större studie på överlevnad vid hullinglöst? Handlar kanske mer om krokens placering vid krokning? Sj testat vid trolling eller vet någon annan som satt detta i system?
Kommentera
-
Detta låter som en bra ide för mig. Tycker det är jobbigt att få loss djupt sittande krokar i gäddgapen. Jag tror gäddan gör det med. Det värsta jag vet är när gäddorna lämnar ett blodmoln i vattnet innan de simmar iväg. Finns de att köpa i alla storlekar?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av micke g Visa inläggDetta låter som en bra ide för mig. Tycker det är jobbigt att få loss djupt sittande krokar i gäddgapen. Jag tror gäddan gör det med. Det värsta jag vet är när gäddorna lämnar ett blodmoln i vattnet innan de simmar iväg. Finns de att köpa i alla storlekar?
Kommentera
-
Ja, om det är stora krokar på betet. Min största gädda jag fått var på trolling med en Fatso med inklämda hullingar. Jag klämmer hullingarna även på mindre krokar men har inte satt det i system av någon anledning. Man borde ju inte tappa mer på hullingslöst för att man trollar, men jag kan ju inte säga att jag har nån statistik på det.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar