Hullinglöst vid gäddtrolling. Bra eller anus - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hullinglöst vid gäddtrolling. Bra eller anus

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av keldor Visa inlägg
    Kan man få lös krokarna lättare ur händerna, så är bara det en bra orsak till hullinglöst...
    Men vad har krokarna där att göra...

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
      Men vad har krokarna där att göra...
      Väldigt lite,,, Inget jag rekomenderar, jag låvar, det gör skitont at ta bort dem.
      Sista hade jag in i vänster pekfinger vid ett gälgrepp, kroken satt inne i käften på gäddan och jag gled lite för långt in med handen när jag skulle lyfta upp hon. Jag låvar, man har ett järngrepp, när du känner kroken ta tag och gäddan börjar bråka...
      I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
      http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
      http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Tack för all input, men huvudfrågan var hullinglöst vid just trolling. rimligtvis borde det inte vara så stor skillnad då linan nästan automatiskt är spänd hela tiden vid trolling. Men som sagt, hade vart kul å hört om någon hade lite positiv erfarenhet av detta. Vill gärna fortsätta men vill ej tappa mer fisk. Jag kan väl inte vara själv i hela gäddfiskesverige om detta.? Det vore ju lite pinsamt bland alla C&R-poliser här inne. Väldigt många är duktiga med att påpeka när folk hanterar gäddan fel men hur många har med handen på hjärtat tänkt över kroktacklingen och hur den påverkar gäddan. Inte så många tydligen?

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
          Har bl.a. fått min största gädda på hullinglös krok. Tycker det fungerar superbra!
          Göta älv-gäddor är så sävliga, särskilt i december så den räknas väl inte

Skämt å sido. Du har ju koll på lite forskning kring gäddan. Har det gjorts någon större studie på överlevnad vid hullinglöst? Handlar kanske mer om krokens placering vid krokning? Sj testat vid trolling eller vet någon annan som satt detta i system?

Kommentera

Detta låter som en bra ide för mig. Tycker det är jobbigt att få loss djupt sittande krokar i gäddgapen. Jag tror gäddan gör det med. Det värsta jag vet är när gäddorna lämnar ett blodmoln i vattnet innan de simmar iväg. Finns de att köpa i alla storlekar?

Kommentera

Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
              Detta låter som en bra ide för mig. Tycker det är jobbigt att få loss djupt sittande krokar i gäddgapen. Jag tror gäddan gör det med. Det värsta jag vet är när gäddorna lämnar ett blodmoln i vattnet innan de simmar iväg. Finns de att köpa i alla storlekar?
              Det som är så bra är att du inte ens behöver köpa krokar. Ta bara en rejäl tång och tryck in hullingen, det blir som en liten bulle, något som jag tror är bra av flera skäl. Det viktiga är att kroken bara är att backa efter ingreppet, oavsett om den sitter i en gädda eller en hand. Har fått de flesta av mina gäddor över tio på krokar med inklämda hullingar och det har funkat utmärkt. Men största fördelen är när små gäddor blir krokade i tex gälarna, skadorna minskar markant jämfört om man har hullingar på kroken.

Kommentera

Kör du hullinglöst på trolling också KG??

Kommentera

Ja, om det är stora krokar på betet. Min största gädda jag fått var på trolling med en Fatso med inklämda hullingar. Jag klämmer hullingarna även på mindre krokar men har inte satt det i system av någon anledning. Man borde ju inte tappa mer på hullingslöst för att man trollar, men jag kan ju inte säga att jag har nån statistik på det.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                  2 svar
                  2 602 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg TomHiddleston  
                  Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40