Billiga motorisborrar, skit? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga motorisborrar, skit?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billiga motorisborrar, skit?

Jag har tänkt att ja ska köpa mig en motordriven isborr inför kommande anglingssässong. Jag har sett att Jula säljer en "meec" för 2995:-

Och biltema säljer även en för 2999:-

Nu undrar jag om det är någon som provat någon av dessa borrar och vet om dom fungerar och håller eller om man får vad man betalar för.
    Jag är tacksam om ni som inte har provat någon av dessa borrar låter bli att svara, jag behöver inte höra era utlägg om hur värdelöst de är att handla på dessa affärer bara för att det är billigt. Tack.

Rent jävla kinessmeck är det. Kollat på leksakerna. Tillyxat å det grövsta. Nån gök lär ju köpa. Precis som dessa kina moppar och annat otyg från asien.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
      Rent jävla kinessmeck är det. Kollat på leksakerna. Tillyxat å det grövsta. Nån gök lär ju köpa. Precis som dessa kina moppar och annat otyg från asien.
      visst är de "grovt tillyxade" men det går faktiskt riktigt bra att få hål med dessa också i isen,provkörde en Julaborr
      förra året och den gjorde hål som vilken borr som helst....men när det kommer till kvaliteten och hur länge borren fungerar oklanderigt i flera år och i riktig kyla blir man lite tveksam och de är tuuunga.....att de kommer från Asien är väl dock inget minus direkt,Tanaka och Hitachis motorborrar är precis som Solos även de tillverkade där...skulle sätta en del på att
      Husqvarna/Normarkborren även den görs där...det är nog mer beroende på noggrannhet och delarnas toleranser man får titta på än var de tillverkas...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag körde med julas jordborr och en 250mm spiral från mora hela förra vintern. Funkar bra, väldigt stark, fast startapparaten pajade pga att startsnöret flyger tillbaka för hårt när motorn drar igång. Fick en ny på garanti som jag fick modda lite för att inte det skulle gå sönder igen.

Den är ju tyngre och mer svårstartad när det är kallt än nordmarks motorisborr men för det priset tycker jag det är värt det. Allt gick på 3 lax har jag för mig.

Kommentera

Biltemas gräsklippare eller Klippo?
          Meec motorsåg eller en Stihl?
          Parsun utombordare eller en Yamaha?

Väljer en beg kvalitetsmaskin framför en ny Kinesisk alla dagar i veckan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
          3 427 svar
          239 753 visningar
          12 gillar
          Senaste inlägg emilone
          av emilone