Drag Räddare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drag Räddare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Njae, sån koll har jag väl ändå inte ... Men visst är det fantastiska makapärer detta? Man får ju nästan lite "konspirationsteoritankar" med tanke på hur dessa betesräddare hålls undan på bakgårdrna av fiskeredskpshandlare och grossister. Undrar hur mycket bortkastade drag omsätter?? Två tummar upp till dom som ändå säljer dessa produkter!
    -------------------------------------
    -·-·´¯`·.¸(¯`·.¸ mEnt ¸.·´¯)¸.·´¯`·-·-
    -------------------------------------
    [FONT=Georgia]En bra chili skall brännas två gånger![/FONT]

Kommentera

Hej på er alla!
      Råkade se denna tråd, och såg at mEnt räknade upp ett antal olika dragräddare,
      däribland Snagaway.
      Nu är det så att jag och en kompis har börjat importera just den modellen!
      Mer information finns på www.fiskedragraddaren.se !
      Välkommna!
      Alex & Kristofer

Kommentera

För ungefär femton år sedan fanns det någonting som hette "´BaitSaver" på marknaden. Det var en manick som kunde hakas på linan och sedan släppas ner till lekandet där den fastnade. Sedan var det bara att slita upp draget i ett tillhörande rep av något slag.
        Jag förklarar som en kratta och jag kan ha missat hela grejen så om någon av er har använt er av BaitSaver så skriv gärna ett inlägg!

Kommentera

provade min dragräddare för första gången idag och det funkade kanon!

samma princip som ralfs fast jag har en karbinhake istället för schakel, dock ska jag sätta dit fler kedjestumpar i varierande längder, var lite småbökigt att få fast kedjan men gick till slut.

Kommentera

Det finns åtminstone en variant på "The Lure Retriever" från "Mac Squid" som nämndes ovan, och det är "Obie's Lure Retriever" från Obie's Tackle. Den är mycket lik den förstnämnda i konstruktionen, och faktum är att jag själv har en (inköpt från Bass Pro för ett tiotal år sedan, dock ej använd då jag dels glömt bort den och dels inte haft tillgång till båt sedan jag köpte den, skulle dock behövt den förra veckan när jag trollade med en kompis...) Man bör väl tillägga att dessa lämpar sig bäst från båt, vet inte om de fungerar från land överhuvudtaget.

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Hej! Är lite sen kanske, sisådär ett år

Men sedan undrar jag vad hemsidan till en liknande sak var, det var en gummiring med tre utstickande gummisaker, med en liten ring i slutet, som skulle fästas på trekrokens spetsar, för att skydda på vass och liknande, men den skulle lossna lätt då fisken högg. Vad hette sidan?

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Bosse P
                För ungefär femton år sedan fanns det någonting som hette "´BaitSaver" på marknaden. Det var en manick som kunde hakas på linan och sedan släppas ner till lekandet där den fastnade. Sedan var det bara att slita upp draget i ett tillhörande rep av något slag.
                Jag förklarar som en kratta och jag kan ha missat hela grejen så om någon av er har använt er av BaitSaver så skriv gärna ett inlägg!

Jag har en sån och den funkar kanon! Från båt är den ovärderlig. Men från land är den lite för tung om man fiskar med tunn lina. Linan måste vara rätt spänd om den ska orka ändå ner till draget.
                Jag fiskar, därför ljuger jag.

Kommentera

Denna fungerar, om man använder den från båt! Jag byggde mig en sådan när jag var liten! Enlkel att göra och funderar bra. Största problemet var faktiskt att förvara den, den fastnar i allt, den rosta, den... förvara den i en tygpåse, det är nog det bästa!

I'm Homemade
                  ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>¸.·´¯`·.,><((((º>

Kommentera

Hej
                    Det finns ett opartiskt test av snagaway på: http://www.nordisktfiske.se/forum/viewtopic.php?t=516 det verkar vara en bra produkt

Kommentera

Såg en muskyfilm hos en kompis ikväll och där använde de en annan variant av dragräddare, nämligen en teleskopisk stång med en anordning som hakar tag i betet. Den är av märket Frabill och är fullt utdragen 15 fot lång (ca 4,5 meter) och den såg väldigt intressant ut, vet dock inte om den finns på den svenska marknaden, men den kostar $39.99 i USA.

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                      4 svar
                      10 108 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bjorn88
                      av Bjorn88