Rengöring av flytoverall? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rengöring av flytoverall?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rengöring av flytoverall?

Någon på denna eminenta sida som kan ge mig ett tips på hur jag får ren min Normark flytoverall som "tyvärr" är gul?
    Efter ett havsfiske i helgen så luktar den fisk och det är ett antal blodfläckar på den.
    Jag har använt flytande tvål på fläckarna och det händer inte mycket mer än att de bleknar lite.
    Kan man lägga den i blöt och använda ett milt tvättmedel?
    Det står i den att man endast kan använda flytande tvål men det tar ju inte bort lukten direkt.
    Alla tips emottages taxamt!

SteTob

Slå en signal till VIA-direkt.
    There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Diskmedel...hand diskmedel..funkar på händerna för fisklukten i allafall.

Kommentera

Jag har funderat på att ställa mig i duchen med overallen och helt enkelt tvåla in mig med typ dubbeldush...

Kommentera

Häng upp overallen på en galge utomhus eller bred ut den på något relativt rent på marken, använd såpvatten som får dra några minuter. Borsta med en borste lite försiktigt och skölj sedan av noga med en vattenslang. OBS, inte högtryck! Så har jag blivit lärd och det funkar klockrent efter Norgeresor med mycket fiskkladd och saltvatten. Undvik att spola på insidan eftersom det tar en mindre evighet att torka bägge sidor. Om den blir blöt på insidan måste man vända overallen ut och in också för att den skall torka riktigt bra inom rimlig tid.

Kommentera

Lämna till kemtvätt är nog det bästa, man vill ju inte förstöra impregneringen
            och flyt-elementen.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av apersson69
              Häng upp overallen på en galge utomhus eller bred ut den på något relativt rent på marken, använd såpvatten som får dra några minuter. Borsta med en borste lite försiktigt och skölj sedan av noga med en vattenslang. OBS, inte högtryck! Så har jag blivit lärd och det funkar klockrent efter Norgeresor med mycket fiskkladd och saltvatten. Undvik att spola på insidan eftersom det tar en mindre evighet att torka bägge sidor. Om den blir blöt på insidan måste man vända overallen ut och in också för att den skall torka riktigt bra inom rimlig tid.
              När jag tvättar min flytoverall så vill jag nog ha insidan ren också. Även det lär börja lukta efter ett antal riktigt svettiga fisketurer?!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
              3 427 svar
              239 636 visningar
              12 gillar
              Senaste inlägg emilone
              av emilone