Tips på kustfiskespö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på kustfiskespö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Högst personlig åsikt
    En haspel hänger med multin upp till 20gr efter det är multin överlägsen men det gäller självklart att att anpassa utrustningen så den är optimerad för en viss typ av fiske. (personliga erfarenheter.)

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      En haspel hänger med multin upp till 20gr efter det är multin överlägsen men det gäller självklart att att anpassa utrustningen så den är optimerad för en viss typ av fiske. (personliga erfarenheter.)
      Med risk för att det finns de som faktiskt tar Herr Månssons ord för sanningar, vill jag bara uppmana till att plocka fram saltkaret och ta några nypor... Haspelrullar har absolut sina fördelar, och det även med beten en bra bit över 20 gram. Kolla t.ex. på vad som oftast används vid allt från havsöringsfiske till tropiskt popperfiske. Sedan har multirullen naturligtvis också sina fördelar, men att prata om att någondera av rulltyperna är "överlägsen" är mest bara tramsigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
        Med risk för att det finns de som faktiskt tar Herr Månssons ord för sanningar, vill jag bara uppmana till att plocka fram saltkaret och ta några nypor... Haspelrullar har absolut sina fördelar, och det även med beten en bra bit över 20 gram. Kolla t.ex. på vad som oftast används vid allt från havsöringsfiske till tropiskt popperfiske. Sedan har multirullen naturligtvis också sina fördelar, men att prata om att någondera av rulltyperna är "överlägsen" är mest bara tramsigt.
        Jag kastar ofta med beten på upp till 60 gr och ibland tyngre med mina hasplar och det fungerar utmärkt, långa och träffsäkra kast med spön mellan 9 och 12 fot. Min personliga åsikt är att när kastlängd har hög prioritet, som vid mitt fiske efter havsöring, är haspel förstavalet alla dagar i veckan. Sen har multin fördelar som jag uppskattar t.ex. vid vertikalt fiske, riktigt tunga beten etc. Så fiskar man allround i olika förhållanden har man förmodligen nytta av att va duktig med både haspel och multi.........

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 427 svar
        239 776 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg emilone
        av emilone