Det svåraste tillbehöret av alla. Fiskeväskan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det svåraste tillbehöret av alla. Fiskeväskan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det svåraste tillbehöret av alla. Fiskeväskan!

Tjena det kanske bara är jag, men fan va svårt det är att hitta en fiskeväska man trivs med.

I dagsläget har jag någon billig Abu väska den rymmer 2x plano 3700 och en 3750. Jag köpte en SG väska storlek large men fan.... provapackar i den och blir aldrig nöjd. Jag är på jakt efter en väska med dessa kriterier:

ska rymma minst 3x3700 och 1x3750 eller större

Ska ha öppningen på ovansidan med fack ovanpå Stort eller litet spelar ingen roll.
    Skall finnas ett stort fack som rymmer tänger, lipgripp, våg mm.
    mindre fack där man kan ha lull lull som tafsar etc.

Så min fråga är vilken är den ultimata fiskeväskan? Vilken väska har ni? Vad är bra vad är dåligt med den?

och nej ingen beteshink

Det låter som att du borde kika på en BFT Predator Bag... uppfyller samtliga av dina kriterier!

Jag kanske har en till salu dessutom, hehe...

Kommentera

Jag har denna och är mycket nöjd.

Får plats med 4 st 3700 askar och så är det 2 mindre sidofack och ett större fack fram.
      I topplocket så finns det möjlighet att ha kylvaror. Finns dock en nackdel med att ha tunga saker där i då den tynger ned "ramen". Detta gör att blir lite bökigt att stoppa i den sista av de fyra askarna (hoppas att du fattar vad jag menar).

Men som sagt, jag är mycket nöjd med den.

Kommentera

Ett alternativ till bftväskan och 500:- billigare.

Kommentera

Jag har den här väskan: http://www.dogger.se/berkley-fishing...024-c-810.aspx. Jag tror jag köpte den för 300:- under någon rea och jag är supernöjd! Den rymmer 4 st 4700 askar, kanske går att byta en ask för att pressa ner en större, jag vet inte Är iallafall supernöjd, massa bra fack på sidorna osv.

Kommentera

Bft predatorbag rymmer faktiskt ofantligt mkt. Inga problem med att i slutändan konka runt på 50-70kg när man ska ut.
            Faktiskt den väskan som fick mig att börja med hink :-) så nu agerar den betesförvaring hemma istället.

Kommentera

Jag använder den som gabbu pekar på. Den ersatte Thumas o snipkungs förslag. Gabbus håller högre kvalitet och är smartare (ta locket so exempel) och tar marginellt mer plats i båten än den mindre. (Detta är viktigt enligt mig) Den är så grym så att den nästan rymmer dina ofiskade flying lures som du fick av morbror Bärra...så nästa steg blir att göra som Kocken1 skriver. Skaffa en hink. Där är jag själv nu... jag har nyss skaffat mig en hink men jag har inte riktigt lärt mig acceptera att jag inte behöver ha med mig exakt allt....riktigt än
              Senast ändrad av landkrabban; 2013-09-16, 23:52.

Kommentera

Rapala bagen är inge vidare kvalité.

Klart hink är skönt men den ersätter ju aldrig väskan på nåt sätt, bara ett sätt att hänga av beten då man gräver fram nya.
                Skitfiske då!!!

Kommentera

Aja baja Tervo inte klaga utan att komma med alternativ. Jag kan bara jämföra med de två nämnda o jag tycker den större är bättre även i det avseendet - men tänker inte sätta en arm på att kvaliteten är hög o jämn...

Kommentera

Problemet med just "fiskeväskor" är att de är så j*vla fula! Vilken annan sportbag som helst är ju bättre och fyller precis samma funktion.
                    A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                    6 svar
                    10 326 visningar
                    19 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57