SavageGear Butch light XLNT - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SavageGear Butch light XLNT

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Detta spö kanske skulle vara något för TS 21-85 gr kast vikt .

Senast ändrad av Cosmoz 08; 2013-09-06, 11:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
      Har kört en del med SGBL XLNT 10-30g, bla poppers. Tycker det funkar bra - annars tycker jag du även ska kika på ABU Veritas, har ett 7-21g som (enligt mig) är kalas till poppers och spinnare. Ligger några hundringar över XLNT dock.
      Dit abu veritas är det för multirulle? Är nämligen ute efter ett veritas i den betesviktklassen, vart har du köpt det isåfall

Kommentera

Nu när denna tråd redan är bumpad;
        precis som två pers redan nämnt gällande reklamationer och att spöt gått av - var inne på huntyard berras igår och tänkte införskaffa ett SG Butch Light 15-60 2.05 men butikspersonalen rekommenderade starkt att jag håller mig borta från det då de har fått in många reklamationer på spön som gått av. Nu är det visserligen 2 års garanti oavsett, men ändå tråkigt att behöva handskas med trasiga spön. Köpte istället ett Dragon Millenium Fatso Jerk Cast 25-60 1.95 som jag fick för 375kr på rea, tänkt för lättjerk och kasta lite gäddgummi från båt.

Kommentera

Trist för leverantören men har de en god policy så behöver man ju inte överge märket. Dock trist med spön som inte håller!!! Fixa ffs SG! ni läser säkert tråden...
          Ni verkar ju ha satsat en del på spön så säkert lite inkörningsproblem men bra om ni hanterar det på ett proffsigt sätt.
          >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
            Trist för leverantören men har de en god policy så behöver man ju inte överge märket. Dock trist med spön som inte håller!!! Fixa ffs SG! ni läser säkert tråden...
            Ni verkar ju ha satsat en del på spön så säkert lite inkörningsproblem men bra om ni hanterar det på ett proffsigt sätt.
            Så sant! Har dock hört ganska bra saker om SG-spön rent allmänt. Men det verkar vara som att de har problem med just Butch Light, hoppas de fixar det då det verkar vara ett ganska trevligt spö i övrigt.

Kommentera

Jag har haft mitt Butch Light 15-60gr i flera år och det har verkligen fått kämpa på med både fiskar och omild behandling.
              Det har funkat klockrent och gör det ännu idag.
              Jag har kört lättspinn efter gädda, lättare Jerkbait och senaste säsongen har det fått agera tyngre vertikalspö.
              Jag har inget att anmärka på öht !

Mvh. HenkeW

Kommentera

Butch light v2 kom ut här före julen på marknaden och är i katalogen 2015 på SG's hemsida nu är dom även med andra kastvikter.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                24 svar
                2 254 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13