Väska för rullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väska för rullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Väska för rullar

Har sökt runt bland dom svenska shoper jag känner till men inte hittat någon bra väska att ha rullarna i när man är på resande fot. Söker en väska där man kan ha minst 4 ambassadeurer samt lite annat små krafs. Gärna avdelad så det skyddar rullarna från repor.

Någon som vet vart man kan hitta det får gärna länka

Jag har en loop väska för 4 flugrullar och några spolar. Går det inte att använda en sådan? Jag har flyttbara fack med kardborre

Kommentera

Sök bara på loop reel bag. Så hittat du. Annars köper du ett alucase på vlas ohlson med vaddering i som du kan dra bort själv så att rullarna ligger perfekt

Kommentera

Ska söka på det. En aluminium väska vill jag inte ha. Tycker det ser så jädra pretentiöst ut :p

Kommentera

Jag har en gammal video väska som är indelad,i 6 fack och två sidofickor med en stor framme. Perfekt till extra spolar och diverse småplock. /Ingmar

Kommentera

Reser man mycket eller att det ska tåla stryk, vatten etc så rekommenderar jag Pelican Case. Har det till kameror mm.

Kommentera

Jag har en rullväska från nolimits med flyttbar inredning, sex fack för rullar, nätfickor för småkrafs i "locket" samt ett fack på utsidan. Den kostade inte många kronor... vet dock inte vart den går att köpa nu.

Kommentera

Vissa väskor för kamera objektiv funkar ju oxå
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Vision, Simms mfl har väskor för flugrullar som funkar utmärkt även för Ambassadeur.
                  Jag har en som liknar denna, sväljer ledigt 6 st i stl 2500-6500 + div tillbehör och reservlina
                  http://sundbybergssportfiske.se/inde...action=enskild

Kommentera

Ursprungligen postat av john.ohrberg Visa inlägg
                    Har sökt runt bland dom svenska shoper jag känner till men inte hittat någon bra väska att ha rullarna i när man är på resande fot. Söker en väska där man kan ha minst 4 ambassadeurer samt lite annat små krafs. Gärna avdelad så det skyddar rullarna från repor.

Någon som vet vart man kan hitta det får gärna länka
                    Hej John Öhrberg;

När jag köpte mina första DAIWA SG47LC räkneverksrullar från HDF-bolagen i Halmstad 1992, multirullar som skulle användas till trollingfiske i Östersjön och våra stora insjöar, såg jag att de behövde förvaras väl skyddade under transporter mellan olika fiskevatten. Då kom jag att tänka på att tävlingsskyttar ofta har sina pistoler förvarade i tåliga "Gun Cases".

www.cabelas.com hittade jag det jag sökte och köpte 6 st Gun Cases att skydda mina rullar i. Här hittar du dagens motsvarighet till mina "Gun Cases" http://www.cabelas.com/product/Shoot...3Bcat104368680 .

De är otroligt stryktåliga och jag har 7 st DAIWA SG47LC förvarade, väl skyddade i en enda Gun Case. Eftersom jag trollar Lax och och Öring händer det ofta att jag har 10-12 spön upptacklade och fiskande via Planer Boards-trolling och ofta 2 - 4 spön tacklade på djupriggarna. Vid trollingtävlingar och där reglerna föreskriver max 10 spön får reservspön och rullar ligga kvar i sina fordral och väskor....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 426 svar
                    239 500 visningar
                    12 gillar