Jerkrulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkrulle?

Vilka jerkrullar tycker ni är bra och prisvärda? *på jakt* För och nackdelar med Shimano Citica 201b? *nyfiken*
    Kan även tillägga att jag INTE kommer använda aggressiveline mera.... *grrr*
    Visst nappar det!

Håller med om att kastbromsreglaget är lite pillrigt att ändra på. Använder min till att spinnfiska med och det klarar den perfekt. Den är liten, lätt och smidig men känns ändå robust. Till det "svenska" jerkfisket passar den säkert bra med beten upp till en 80g och kanske lite till. Däremot skulle jag inte rekommendera den till att dänga iväg de amerikanska attitydbetena med, då vill den nog inte vara med efter ett tag.
    Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av Arraq
      Vilka jerkrullar tycker ni är bra och prisvärda? *på jakt* För och nackdelar med Shimano Citica 201b? *nyfiken*
      C3;an är ju högt prisad av många. Har en HSS (som enligt uppgift skall vara ännu lite hållbarare) hemma som väntar på en kompis Prisvärdaste jerkrullen på marknaden verkar det som?

Calcuttan är percis hur go som helst Och håller bra gör den också 251;an är modellen jag fiskat med. Dock kostar det ju några kronor mer än en C3;a.

Det finns mycket skriver i detta ämnet, använ sökfunktionen och du har att läsa ett bra tag

Hoppas du hittar ngt som passar...
      sigpic

Kommentera

som sagt.. många rekomenderar c3:an.. eon är även ett bra alternativ om man kommer över en
        Fish On!

Kommentera

är mycket nöjd med min EON 5601. Kanonrulle som jag inte hunnit hitta någon nackdel med än... Vet inte hur dom säljs numera dock. Har inte sett någon i handeln på ett tag

Kommentera

Har en Calcutta 200 (gamla silvermodellen) samt en ambis D5...föredrar dock ambisen då den har en högre utväxling....känns även dumt å slita på finrullen i onödan ;-) Har en fiskekompanjon som kört med Citican å den är dock slut efter drygt 1 år jerkande....kan ej svara på hur den sköts eller liknande....

m fulla h /Jon
            Senast ändrad av Holm; 2005-05-15, 01:55.
            - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Hej!

Har en Citica sen någon månad. Vet inte hur den kommer att klara sig i längden, men hittills så är den helt ok. Kör med dom vanligaste (mest lättanvända jerksen) som buster, salmo osv...

Anledningen till att jag använder den är att den är lätt och att jag kan hålla den bekvämt (har små händer och trasig rygg). Naturligtvis så har jag ett lätt spö också.

Du som tjej kommer antagligen inte att orka jerka sönder den, samt att du säkert tapper intresset om rullen är för stor och tung. Men testa runt vilka rullar som ligger bra i dina händer och hur det känns tillsammans med olika spön. Skulle Citican mot förmodan gå sönder så är det 5 års garanti.

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Holm
                Har en Calcutta 200 (gamla silvermodellen) samt en ambis D5...föredrar dock ambisen då den har en högre utväxling....känns även dumt å slita på finrullen i onödan ;-) Har en fiskekompanjon som kört med Citican å den är dock slut efter drygt 1 år jerkande....kan ej svara på hur den sköts eller liknande....

m fulla h /Jon
                jag kör också med en D5:a.. otroligt skön jerkrulle..den är ju lite lägre än de andra vanliga modellerna så den passar perfekt till detta endamål..
                Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av pajkman
                  är mycket nöjd med min EON 5601. Kanonrulle som jag inte hunnit hitta någon nackdel med än... Vet inte hur dom säljs numera dock. Har inte sett någon i handeln på ett tag
                  tror min handlare har en 6600 inne.. men den lär gå på ca 1200 eller så.. får se om man får sommarjobb.. eonen är riktigt fin alltså.. värre frispinn än min d5:a
                  Fish On!

Kommentera

Har använt och använder lite olika men just nu använder jag mest en Corvalus 301 som känns schysst för rimliga pengar..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57