Några frågor om flytring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Några frågor om flytring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Några frågor om flytring

1. När blir det för kallt i vattnet för att man ska orka trilskas med sin flytring? Vad, bortsett från vadarbyxor, kan man ha för att hålla benen riktigt varma?

2. När flytringen är tömd på luft och ligger i sin påse för förpackning, ungefär hur stor volymmässigt är den då?

3. Kan ni rekommendera ett kit med pump och simfötter för max 1500:- som är riktigt bra? Vill sitta så högt som möjligt Såg ett nedreat kit här om dagen för 995:-. Är dessa endast skit? Vad får man ge för okej grejer?

4. Dum fråga men... har hört att folk brukar bli bitna i benen av gäddor då och då. Vad kan man ha på benen för att detta skall vara så smärtfritt som möjligt?

EDIT:

Ser VÄLDIGT GÄRNA att man kan bära den som en ryggsäck precis som denna modell: http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...-flytring.html
    Senast ändrad av Droopy; 2013-08-08, 00:23.

1 Neopren vadare med nåt varmt underställ så klarar du dig låångt.
    2 Som en sovsäck ungefär, hade min ihoprullad uppe på ryggsäcken när ja vandra till en rödingsjö i tännäs.
    3 Nej
    4 Hmm tror det är en skröna..Har aldrig hört talas om att någon blivit biten iaf. Om så händer, bit tillbaka..
    I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

1. Lager på lager med funktionskallingar, flies, merionoull etc funkar också bra om man väljer vanliga andasvadare. I minusgrader kör jag själv andasvader med ett par marmot funktionskallingar, ett par microflies och ett par Loop superflies.....har inte frusit om bena någon gång

2. Se ovan

3. Har ett Pool 12 kit som jag fick för runt 1500 kr...har fungerat smärtfritt i 2 år sånär på nån dragkedja som kärvar lite så jag skulle säga att du kan hitta Ok prylar till de pengarna.

4. Glöm det.....

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Tack för svaren

Kommentera

Har själv haft fishcat och guideline, båda är kanon och man sitter högt och fint. Fishcat tar en satans plats nerpackad medans driftern med pump och fenor får plats i en Ikea påse.

Om du letar hittar du driftern beg för 1500:- inkl pump och fenor.

En poolare köpte precis polarvargens ring, verkar vara helt ok för det priset men hela ringen är lite mindre och man sitter inte lika högt...

Kör själv med dubbla merinoställ under när det är som kallast men d blir allt lite kallt ändå efter ett tag när vattnet är 3-5 grader....

Nog för att man kan bli nervös när man drar in en lite större gädda och "badar med den" men aldrig vart med om att nån tar sig ett bett bara sådär.

Mina 50 cent så att säga

Kommentera

Hur sent på året brukar ni orka med att skvätta runt i ringarna?

Kommentera

I år körde vi första turen på hö premiären 1:e april å d va det riktigt svinkallt, kommer nog köra en bra bit in på hösten iaf om vädret tillåter

Kommentera

Ursprungligen postat av Droopy Visa inlägg
                Hur sent på året brukar ni orka med att skvätta runt i ringarna?
                För min del handlar det mest om sen höst, vinter o tidig vår vid havsöringsfiske med flugspö i Sthlms skärgård.....mest fiske när tempen ligger strax över eller strax under nollan har det blivit..inget på sommarhalvåret......

Frågar du mig är jag mer orolig för att det skulle bli för varmt under sommarhalvåret än för kallt under vintern....

/S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 602 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57