Yasei - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yasei

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Yasei

Efter att ha läst igenom ett gäng trådar så verkar det allmänt vedertaget att vita yasei dropshot 8 fot är ett grymt bra spö till dropshot, jigg, och vanligt fiske med drag, men hur är de andra varianterna?

Dels är jag lite sugen på yasei pike 20-60 gram, har någon testat den? Jag har sökt här på forumet och googlat men mest fått träffar på tysk-aktiga språk angående detta spö.

Åt andra hållet då? Det finns ju lättare vita yasei (i alla fall om man söker sig utanför Sverige), har någon testat dem?

Tacksam för svar, speciellt om pike-spöt, eftersom jag behöver ett spö i den klassen! :-)

Jag kör med Yasei Jerkbait 30-70gram , toknöjd med spöt förutom att jag skulle velat haft ett något längre bakhandtag.
    Mvh krikle

Kommentera

Också sugen på yasei pike som fasiken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
        Också sugen på yasei pike som fasiken.
        Den verkar ju lovande, eller hur? Ingen butik jag har varit i har haft den inne, så jag har inte kunna klämma på en. Jag vill inte heller be en butik beställa hem spöt om jag inte är säker på att jag ska köpa det. Känns taskigt om köpet inte blir av...

Tyvärr verkar ju inte så många ha testat den, så jag sänker kraven lite då: Har någon klämt på en yasei pike 20-60g i en butik? Hur kändes den, varför ratades den?

Tacksam för svar! :-)

Kommentera

Jag har ett Yasei VJ 7-28g (köpt i lokala butiken) som jag använder tillsammans med en Chronarch 51E7 och det är en underbar kombo. Spinnfiskar abborre med den kombon.

Behöver köpa nytt jerkspö, så kände på ett yasei JB -110g och blev inte lika imponerad. Visst, jättefin känsla i klingan men spöt kändes tungt och bakhandtaget väldigt kort. Nu ska tilläggas att jag inte provfiskat spöt men för gäddfiske och JB vill jag ha lite längre bakhandtag för att få lite hävarm.

Du kan ju prata med butiken och säga att du vill känna på det. Är det något de kan tänka sig ha stå i butiken brukar de inte ha problem att ta hem.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
          3 430 svar
          240 421 visningar
          12 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01