Bästa UL spöt ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa UL spöt ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa UL spöt ?

Hej,

Någon som kan rekommendera något eller några UL spön ?

Priset spelar ingen roll , vill ha det bästa =)

Jag har ett savage gear troutizimo 7' 0-7g. Riktigt skönt spö. Fast fundera på att sälja det då ja fiskar ul så sällan.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
      Jag har ett savage gear troutizimo 7' 0-7g. Riktigt skönt spö. Fast fundera på att sälja det då ja fiskar ul så sällan.
      Du köpte det ju nyss!
      You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Ja de är väl typ 2mån gammalt. Men använt det 2ggr bara så de får ge plats åt något annat istället. Men det är skoj o få fisk på iaf
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

mycket nöjd med mitt shimano beastmaster UL spö, har funkat bra genom åren.
          men ärligt talat så ser jag numera inte riktigt meningen med UL spön riktigt. kör aningen längra och tyngre med savagear bushwacker 7'6 3-18g som jag kan kasta samma drag som innan.

Kommentera

Jag har ett Shimano Catana 5'6 med en Shimano Sedona 500 rulle. Båda fungerar väldigt bra. Fiskar dock väldigt sällan med mitt renodlade UL-spö. Precis som "gös ingvar" så använder jag andra spön som jag kan kasta samma beten med. T.ex. Shimano Yasei Red Perch 6,6(?) 1-11g eller ett Savagear Dropshottin 5-20g.

Men om priset verkligen inte spelar någon roll för dig så tycker jag du ska kolla på något franskt "finess" spö eller varför inte nåt dyrt från Berkley.
            You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

st.croix mojo bass spöna från söder tycker jag verkar riktigt trevliga. dom är runt 7 fot men enligt mig så får du mycket mer kontroll med ett som e lite länge än 5'6fot.

Kommentera

St.Croix Leged Tournament Bass Spinning Rod "Plastic" 7,2fot 5/8oz! Absolut det skönaste spöt jag har fiskat med. Underbar känsla. Kastar beten ner mot 4g utan problem.
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
                  mycket nöjd med mitt shimano beastmaster UL spö, har funkat bra genom åren.
                  men ärligt talat så ser jag numera inte riktigt meningen med UL spön riktigt. kör aningen längra och tyngre med savagear bushwacker 7'6 3-18g som jag kan kasta samma drag som innan.
                  Jag är inne på samma spår. Har varit jättenöjd med beastmasterspöet men har precis köpt ett fyrdelat 8fots IronFeather Quadrant som är klassat för 2-12 gr. Ville ha ett lite längre spö för samma sorts fiske. Har bara hört gott om IronFeather men har aldrig provat ett själv. Detta ska dock testas under semestern så får jag väl återkomma med ett omdöme. Men det ser jävligt skönt ut
                  Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Vad är ett UL-spö?
                    Spön med max kastvikt över 10 gram är väl inte att betrakta som UL?
                    5/8 oz. t.ex. är ju en bra bit över 10 gram och jänkarna underklassar ju alltid spöna.
                    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-07-27, 09:10. Anledning: Grammatik
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 430 svar
                    240 421 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01