Hur förvara alla drag??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur förvara alla drag???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur förvara alla drag???

Jag har svårt att hitta den ultimata vägen att förvara alla beten, som man "måste" ha.
    Jag har provat "jätteboxen Allan", den blir för stor och tung att alltid släpa med sig. F.n kör jag med ett (stort) antal småboxar. En låda för Jensen-vobblers, en för "alla" Terminatorvobblers, en för Reflexspinnare osv...

Som den ordningsamme man jag är har jag svårt för att slänga ner alla drag i samma låda.

Hur gör ni?

Jag har förlorat hoppet om den ultimata förvaringen.

Det finns nog bara mer eller mindre acceptabla förvaringssätt. Tror till exempel på ditt sätt; att förvara i mindre lådor, gärna i teman. Då är det lätt att ta med det man ska ha och slippa släpa på en massa som man ändå inte använder.

Har själv en Plano 1233, tror jag den heter, och den är väl bra men jag har aldrig tagit med den på en fisketur. Brukar stoppa smålådor i ryggsäcken. Förresten, tror att det finns en stor tråd om det här.. minns att folk lade upp en massa bilder på sina lådor. =)
    MVH

JD

Kommentera

Jag har skaffat en Flambeau 8020 nyligen fast knappt 1/2 av alla mina drag får ju plats. Annars kan man stoppa ner ett par smålådor i en ryggsäck.

Kommentera

För gäddpåkarna (de riktigt stora som inte ryms i betesboxen) duger en cementhink eller likande klockrent. Såga jack runt om och placera påkarna. I hinken ryms tafsar mindre betesboxar och annat krafs som man måste ha med sig.

Funkar bra till den båtburne!
        Senast ändrad av Danne; 2003-02-17, 19:57.

Kommentera

drag

Originally posted by rapala
          Jag har skaffat en Flambeau 8020 nyligen fast knappt 1/2 av alla mina drag får ju plats. Annars kan man stoppa ner ett par smålådor i en ryggsäck.
          har också svårt att få plats med alla drag. att ha en stor draglåda är både bra och jobbigt

blir onödigt tungt att släpa på en stor låda en längre sträcka,

fast i båt är en stor draglåda kanon..

Kommentera

Jo, precis jag ska bara ha den i båten, blir lite jobbigt att springa runt med en 20-kilos klump. Annars funkar en vanlig ryggsäck, bra vid landfiske.

Kommentera

Originally posted by JD
              Jag har förlorat hoppet om den ultimata förvaringen.

Det finns nog bara mer eller mindre acceptabla förvaringssätt. Tror till exempel på ditt sätt; att förvara i mindre lådor, gärna i teman. Då är det lätt att ta med det man ska ha och slippa släpa på en massa som man ändå inte använder.

Har själv en Plano 1233, tror jag den heter, och den är väl bra men jag har aldrig tagit med den på en fisketur. Brukar stoppa smålådor i ryggsäcken. Förresten, tror att det finns en stor tråd om det här.. minns att folk lade upp en massa bilder på sina lådor. =)
              Tjena JD,

Det verkar som om ingen har det där helt perfekta sättet att bära omkring alla beten.
              Jag får fortsätta med de små lådorna. Att sortera efter "tema" verkar vara ett bra sätt.
              Jag köpte för övrigt en ny liten låda idag. Men jag märker att det får bli ett par till....

Kommentera

Ska köpa ett par lådor till jag också. 2 st 3700-lådor (för ul-fisket och pilkar) och några 3500-lådor (för pillemetematerial, krokar m.m.)

Har följande teman då:

Mete
                Flytande gäddvobbler
                Sjunkande gäddvobbler
                UL-fiske
                Pilkar
                Pillemeteprylar
                Krokar
                MVH

JD

Kommentera

Synd att det inte finns boxar som rymmer stora wobbler, 20cm+.
                  Blir till att ha dem liggandes i det stora förvaringsfacket till linor osv.

JD skrev sina teman, nu kommer mina:

En Flambeau 8020 alt. ryggsäck till gäddfisket.
                  En ABU med 3 "våningar" till havsfisket+en pärm till häcklorna
                  En Plano 1155 till abborr+UL-fisket
                  Sen har jag en massa Flambeau samt Fladen miniaskar till jiggar och mindre spinnare.

Kommentera

Jag köpe två draglådor från Clas Ohlsson med 4 st stående boxar funkar bra för mig billga 155:-st
                    har även en Plano 758 men den är klumpig att ha i båten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 428 svar
                    239 824 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg engqvist