Vad köpa i USA? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad köpa i USA?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad köpa i USA?

Åker till USA om en månad och givetvis måste man utforska utbudet på fiskeprylar där, eller hur?

Vilka drag och annat skoj bör man fokusera på? Något som bara finns där, eller är mycket billigare? Tips på någon bra onlinebutik eller affärer i och runtomkring Chicago tas tacksamt emot.

Rullar och spön antar jag är ett hett tips men jag kunde inte vänta och beställde häromdagen och bör nog begränsa mig just nu. :/

Spunnen lina brukar jag passa på att köpa lite av. Men annars vette fan, är lätt att man köper på sig saker som man inte ens behöver bara för att det är billigt.

Småjiggar kan också vara ett tips, de kör dock inte lika hårt med småshads som vi utan har mycket grubs.

Annars kanske en ny fiskekniv eller ett multiverktyg?
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Mindre prylar som kostar mycket pengar så de tar liten plats.
      Rulle/rullar med tillhörande lina skulle jag satsa på.
      Har du mer plats att frakta prylar då är ekolod, elmotor jäkligt mycket billigare där borta !

Kommentera

Var in på Bass Pro Shop i Calgary på vägen hem från Revelstoke, bara att gå in i en sådan affär är en upplevelse.

Ser att de finns även en i Chicago, http://www.basspro.com/webapp/wcs/st...=94&storeID=19

I Calgary så fanns allt... Tittar man på bilderna så ser inte Chicago butiken mindre ut...
        De svåra är att de finns för mycket, man ska veta vad man vill ha innan man går in i en sådan butik.

Kommentera

Det kan vara lönt att beställa saker till Basspro-butiken i Chicago (kostar inget extra) om det är något specifikt/ovanligt du letar efter. Rullar och beten skulle jag satsa på. USA har en väldigt bass-inriktad marknad så bra gäddprylar kan ibland vara svåra att hitta, därför rekommenderar jag just förbeställning.

Kommentera

Bass Pro-butiken verkar ligga en timmas bilfärd utanför Chicago men det är ju inte omöjligt att man kan lura dit sitt sällskap vid något tillfälle.

Tackar för tipsen hittils.

Kommentera

Man kan inte åka till USA utan att ta en sväng till Basspro!

Skämt åsido, Walmart har också en del fiskeprylar och man kan beställa fler saker till butik via Walmart.com. Inte lika bra utbud som Basspro men billigare än Sverige. Annars, om du ska bo hos någon du känner så beställ saker antingen via tacklewarehouse eller basspro hem till dem, men tacklewarehouse kräver att mottagaradress och bankkortsadress är samma.

Kommentera

Beroende på budget så skulle jag som spöbyggare köpa på mig lite klingor. Permiumklingor ligger högt i pris i Sverige och kostar hur mycket som helst att köpa klara i Sverige. Billigare och bättre att sen anlita en byggare att bygga upp dom. Är de sen 4 delade så går de ner i en resväska och väger inte ens 100g st.
                http://uniquerods.se/
                Besök gärna min Facebook
                eller min Instagram för mer bilder

Kommentera

Tack för svaren. Ett besök på Basspro är i princip inbokat. Wallmart lär man kika runt på i iaf.

Beten och spöväska är nog prio, det är vad jag behöver åtminstone.
                  Bara en vecka kvar! Blev sjukt sugen att köpa något lätt och hyfsat billigt teleskop eller resespö med rulle att fiska med om tid finnes. Perfekt att sedan ta med sig på spontana båtturer eller bad här hemma.
                  Tycker mig se lite andra märken och modeller än vad som finns här i Sverige. Någon som har konkreta tips?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                  2 svar
                  2 602 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg TomHiddleston  
                  Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40