Om krokar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Om krokar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Om krokar

Har ett 5 år gammalt skolarbete på hemsidan. Mycket som skulle behöva uppdateras och göras bättre. Kanske det ändock kan intressera någon som vill bevandra sig bland krokar eller kanske göra en bättre uppföljning..?

Och så finns det lite annat på: http://hem.bredband.net/b446673/artikelsida.htm
    Senast ändrad av Danne; 2005-04-05, 14:11.

Ursprungligen postat av Danne
    Har ett 5 år gammalt skolarbete på hemsidan. Mycket som skulle behöva uppdateras och göras bättre. Kanske det ändock kan intressera någon som vill bevandra sig bland krokar eller kanske göra en bättre uppföljning..?

Och så finns det lite annat på: http://hem.bredband.net/b446673/artikelsida.htm
    Kul läsning
    sigpic

Kommentera

Gillar dubbelkroken, dels är den lättare många gånger än trekroken, vilket kan
      ändra gången på wobbler till det bättre. Dels kan man fiska grundare med kustwobbler med
      dubbel-krok uppåt än med tre-krok, dels får man mindre sjögräs på dom.
      Enkelkrok tycker jag mer är för mete, cirkelkroken är bra för mete, dock skall
      man göra lugnare mothugg med en sån.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Själv har jag blivit förälskad i Owners ST41 och ST36, otroligt vassa krokar . ST41 är inåtböjd och håller fast betet väldigt bra vid gädd-/gös mete. ST36 har väldigt fin krokningsförmåga den med, fast den bara är någon grad inåtböjd. Tippar på att 36an kommer att pryda alla mina gösvobbler innan sommaren är slut.

Owner var inte med i kroktestet med vågen och fogskummet va? Vore roligt att se hur de står sig mot de övriga.
        Senast ändrad av pontus; 2005-04-05, 16:57.
        Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av pontus
          Owner var inte med i kroktestet med vågen och fogskummet va? Vore roligt att se hur de står sig mot de övriga.
          Tyvärr hade jag ingen tillgång till owner-krokar vid tillfället. WMC, Gamataktzu och Eagle Claw var modellerna. Är dock rätt säker på att owner att stått sig mycket starka i testet. Använder själv owner till det mesta fisket idag. Dock inte gäddfisket. Saknar de riktigt stora krokmodellerna till denna. Skulle även i efterhand testat mot orginlakrokar, rostfria och saltvattensbeständiga etc. Hade varit intressant.

edit - ang. WMC så fick jag inte tag i tillräckligt många storlekar för att matcha testet mot de övriga - edit
          Senast ändrad av Danne; 2005-04-06, 09:32.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
          24 svar
          2 253 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lsjonsson  
          Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13