Fick ett uppdrag för några dagar sedan om att renovera ett gammalt spinnspö. Det var en person som tyckte att hans spö var ett kanonspö som han tyckte passade till alla tillfällen som han spinnfiskar men att spöt har blivit slitet med tiden. Lacken på lindningarna har spruckit upp och en och annan ring sitter lite löst. Han frågade mig om jag kunde ta en titt på spöt för att se om det fanns något hopp för spöt kvar.
En liten rolig utmaning från mitt sätt att se det. Efter ett lite längre samtal så kom vi fram till att spöt var helt och bara behövde en uppfräschning. Jag fick fria händer att återanvända det som går och att det skulle vara enkelt och stilrent utan en massa onödiga dekorationsdetaljer över allt. Ett bruks-spö helt enkelt.
Kommer att lägga upp lite bilder på hur detta blir här på forumet.

En liten rolig utmaning från mitt sätt att se det. Efter ett lite längre samtal så kom vi fram till att spöt var helt och bara behövde en uppfräschning. Jag fick fria händer att återanvända det som går och att det skulle vara enkelt och stilrent utan en massa onödiga dekorationsdetaljer över allt. Ett bruks-spö helt enkelt.
Kommer att lägga upp lite bilder på hur detta blir här på forumet.
Ringarna är borttagna och hela så dessa ska nog inte bli något problem att använda om han nu vill det. Annars åker det på ett par nya.
Kommentera