Tips på "bästa spinnspöt"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på "bästa spinnspöt"?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på "bästa spinnspöt"?

Jag funderar på nytt spinnspö till en av mina ambor.
    Hade tidigare Berkley SSGS Titanium 10ft, 15-55g och är ute efter ett spö i liknande viktklass fast nu ska det vara riktigt bra....eller bäst!
    SSGS är inte dåligt men nu känner att jag vill unna mig "det bästa" den här gången.

Så, vilket spinnspö tycker ni är det allra bästa spöt man kan ha?
    Spöt ska fungera som bäst runt 25-35g betesvikt, klassiskt gäddspinn.
    Bäst innefattar ju mycket så jag vill gärna veta varför ni tycker som ni tycker.
    Vad är det som gör just DET spöt till det allra bästa.

Budgeten är naturligtvis inte obegränsad men det gör inget om det kostar en bra slant, bara jag känner att jag verkligen köper ett av de bästa spön man kan få tag på.
    Det är ännu dyrare att inte köpa "rätt" från början...

//Kenneth

Om du gillar Daiwa kan jag rekommendera Mugen Shiipou Ishidai, vilket går att få med trigger om man önskar. Jag tycker det är lite överklassat och funkar bäst mellan 25-55g. Både praktisk och snygg spöpåse/-väska får man med också. Dock inte som Savage Gears "ready to fish" utan enbart för transport. Starkt köp

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      Om du gillar Daiwa kan jag rekommendera Mugen Shiipou Ishidai, vilket går att få med trigger om man önskar. Jag tycker det är lite överklassat och funkar bäst mellan 25-55g. Både praktisk och snygg spöpåse/-väska får man med också. Dock inte som Savage Gears "ready to fish" utan enbart för transport. Starkt köp
      Tack för tipset!
      Har ingen erfarenhet alls av Daiwa men jag ska kolla upp spöt.
      Du menar alltså att det här är det allra bästa spinnspöt man kan köpa för den här betesvikten?...i så fall, varför?
      Ungefärligt pris?

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
        Ungefärligt pris?

Kommentera

Ja va f-n...ungefär vad jag har i plånboken!

Jag får väl justera mig lite då..
          Vilket är bästa spinnspöt.....för max 3-5 papp.
          Senast ändrad av KeBa; 2013-02-14, 09:18. Anledning: Tillägg

Kommentera

Sorry Kenneth, jag var bara tvungen Har dessvärre dålig koll på denna marknaden, då den varit "off" så länge. Jag har dock själv börjat gå ner i betesvikter och i viss mån hamnat i det spann du anger. Så tråden kommer följas med stort intresse!
            Tror det faktiskt det blir nästa trend för att sälja på oss ytterligare en utrustning, antingen "downsize" med beten i storlek runt 35-50g . (där kan jag varmt rekommendera Zillion Swimbait 7'4") Eller kanske "big spoon", som är en påhittad muskietrend där man kastar talriksstora skeddrag till vilket det naturligtvis behövs ett "specialspö".
            Senast ändrad av barnmorskan; 2013-02-14, 09:34.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              Sorry Kenneth, jag var bara tvungen Har dessvärre dålig koll på denna marknaden, då den varit "off" så länge. Jag har dock själv börjat gå ner i betesvikter och i viss mån hamnat i det spann du anger. Så tråden kommer följas med stort intresse!
              Tror det faktiskt det blir nästa trend för att sälja på oss ytterligare en utrustning, antingen "downsize" med beten i storlek runt 35-50g . (där kan jag varmt rekommendera Zillion Swimbait 7'4") Eller kanske "big spoon", som är en påhittad muskietrend där man kastar talriksstora skeddrag till vilket det naturligtvis behövs ett "specialspö".
              Det var ett snyggt spö iaf!...fast först trodde jag att jag slagit fel på valutaomräknaren!
              Anledningen till spöbytet är att mitt Berkely får åka hem från stugan och prydas med en annan rulle som ska användas runt hemmatrakterna.
              25-35g är det jag kommer kasta mest av och dessutom har jag införskaffat en ny rulle för ändamålet som blev så j-a bra och snygg så jag vill verkligen kosta på mig ett riktigt, riktigt bra spö som matchar rullen.

Kommentera

Jag gör säkert fel nu som lyfter tråden igen, men men..jag är lite förvånad att det inte fanns fler spöentusiaster som ville hjäpa mig.
                Kom igen nu, hjälp mig med råd så jag kan skaffa "bästa spinnspöt"!

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                  Kom igen nu, hjälp mig med råd så jag kan skaffa "bästa spinnspöt"!
                  Hojta till när du hittar det! Häls /T
                  PS: Jag kör med "best rods on earth" så länge ...

Kommentera

Kör med st croix avid 8,6' 2oz till mitt "lätta" gäddfiske. Om det är det bästa spöt som finns vet jag inte men jag är grymt nöjd iallafall.
                    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 430 svar
                    240 421 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg engqvist