Intresse för import av fiskegrejor!! ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Intresse för import av fiskegrejor!! ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Intresse för import av fiskegrejor!! ?

Hej!

Jag har en kompis som håller på med webbshopping. Jag frågade nyligen honom om han skulle kunna tänka sig att utöka och även köpa in fiskegrejor från UK för billiga penningar och sedan erbjuda dessa i en Svensk webshop.

På så sätt skulle vi fisketokiga personer i Sverige kunna köpa grejor från UK utan att behöva betala hutlösa summor i frakt, och på så sätt få billiga grejor.

Varorna kommer i sådana fall även kunna hämtas i Stockholm.
    30
    Ja självklart är jag intresserad!
    66,67%
    20
    Ja, men bara om det är mycket billigare än att ta hem själv.
    20,00%
    6
    Nej, jag beställer själv
    10,00%
    3
    Nej, jag köper mina saker i sverige
    3,33%
    1

Ursprungligen postat av ConZec
    Hej!

Jag har en kompis som håller på med webbshopping. Jag frågade nyligen honom om han skulle kunna tänka sig att utöka och även köpa in fiskegrejor från UK för billiga penningar och sedan erbjuda dessa i en Svensk webshop.

På så sätt skulle vi fisketokiga personer i Sverige kunna köpa grejor från UK utan att behöva betala hutlösa summor i frakt, och på så sätt få billiga grejor.

Varorna kommer i sådana fall även kunna hämtas i Stockholm.
    Ingen postorder?
    sigpic

Kommentera

va för typ av grejor?? eftersom det e uk så gissar jag på metgrejor. lr har jag fel??

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Ingen postorder?
        Det kommer bli någon form av avgift. Men om den kostnaden läggs på inköpspris i england eller om den blir utöver är inte planerat. Någon vinst måste göras någonstans iaf.

Men självklart kommer det inte bara skilja småsummor jämte om man köper i sverige eller om man beställer själv i och med att stora beställningar kan göras.

Det är som sagt en intressekoll. Finns intresse återkommer jag med lite prisexempel när han fixat det.

Kommentera

Ursprungligen postat av samuel
          va för typ av grejor?? eftersom det e uk så gissar jag på metgrejor. lr har jag fel??

Ja det stämmer, det är det det finns störst brist på i sverige som jag ser det. Men finns intresse kan det även bli tal om annat.

Kommentera

Svårt att få det gå runt, lovar, alla vill ha betalt, liten marknad och momsen är stygg, det finns skäl till svin nivåerna här tro mej
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
              Svårt att få det gå runt, lovar, alla vill ha betalt, liten marknad och momsen är stygg, det finns skäl till svin nivåerna här tro mej

ja det kan mycket väl vara så, måste räknas noga innan man ser om man kan sätta det i verket.

Kommentera

tyvär så tror jag inte att det skulle löna sig marknaden är för liten för att det ska löna sig!!finns ju dessutom redan många fiskeaffärer som är villiga att ta hem fiskegrejjer till en från england. utan att du behöver betala nån frakt eller så mycket extra avgifter! =)

Kommentera

Ursprungligen postat av etuna_alex
                  tyvär så tror jag inte att det skulle löna sig marknaden är för liten för att det ska löna sig!!finns ju dessutom redan många fiskeaffärer som är villiga att ta hem fiskegrejjer till en från england. utan att du behöver betala nån frakt eller så mycket extra avgifter! =)

Kan hända att marknaden är lite, men att kolla om intresse finns skadar inte. Och att de tar hem från England och sen att man inte behöver betala frakt och grejor kan ju stämma, men då är priset de tar ut i affären säkert 30% mer än de de köper in för.

Exempel:

GTE6000: UK 1000 kr Sverige: 1800
                  RE6000: UK 750 kr Sverige: 1400

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                  2 svar
                  2 602 visningar