UL-spö med multirulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL-spö med multirulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    ???
    Det var speakertexten i filmen du länkade till som avgjorde det för min del. Svårt att säga emot, typ...

Förresten så är det fler.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Ahavaffan... Jag lovar att aldrig säga annat än att dyra, moderna och gärna japanska multirullar är bäst. Till allt. Det verkar vara lugnast så.
      Jag tror nog att det finns en rulle som det står abu på som kan vara med och leka i den här klassen om du hellre vill att det står abu på grejerna! Dom kanske till och med har fler rullar.... Dom är iof inte gjorda i Sverige men ändå!
      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
        Jag tror nog att det finns en rulle som det står abu på som kan vara med och leka i den här klassen om du hellre vill att det står abu på grejerna! Dom kanske till och med har fler rullar.... Dom är iof inte gjorda i Sverige men ändå!
        Jag vill inte påstå att du har fel men eftersom jag hållit i den rullen så...

Kommentera

BTW så är den haspel jag använder till UL-fiske INTE Cardinal 66 utan den betydligt modernare Cardinal Dragmaster. Väger ca 150 gram, byggd i Japan och den bästa UL-haspel jag hållit i. Fast den är förstås ungefär 20 år gammal och kan förmodligen inte (i coolhetsfaktor) mäta sig i något avseende med moderna japanska multirullar. Den gamla Cardinal 33 är en förträfflig rulle för lätt fiske men alldeles för tung för att passa för UL-fiske.

Kommentera

Jag vill inte påstå att du har fel men eftersom jag hållit i den rullen så...
            Att hålla i en rulle och att fiska med en är inte samma sak... Så....

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
              Att hålla i en rulle och att fiska med en är inte samma sak... Så....
              Absolut! Men...

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                Har sneglat på en yumeyaspole ett tag, men det slutar alltid med att jag backar för magnesium.
                Magnesium är inte min grej heller. Jag vill inte behöva fundera på vilken rulle/spole ska jag ha med mig när det blir kustfiske, utan jag vill ta den som "står på tur" då. Jag måste säga att yumeya lockar pga att man kan kasta längst utan att ha en "chiptrimmad" rulle ...

Den här rulle är ingen baitfinessrulle men kommer en version för saltvatten då kan den bli intressant: http://www.japantackle.com/Shimano/S..._12Antares.htm och jag gillar inte utseende på antares/calais.

I vilket fall cykeltillverkarna har många bra finessrullar att välja bland och jag vill säga att de dominerar även där och när det gäller priset oxå. Jag skulle ha svårt att välja mellan en cutta 50dc , cutta 50s eller cardiff 50s Dc. Dina 1000 xt med avail spole kommer att vara mest prestanda för stålarna ändå, men jag kan inte sluta dregla över dessa små konstverk. Från daiwas sida, px68 blev ingen succé, nu är det T3 seriens tur.

ok,

Jag tror att jag har skrivet det förut: det är ganska stor skillnad att fiska ul med haspel eller med multi. Multi är överlägset på de flesta punkter även när det gäller priset! Åh, visst, det kostar att ligga på topp ... men det är alltid så...

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                  Du har nog missuppfattat det här. Chipstrimmad, inte popcorntrimmad.

Kommentera

Absolut! Men...
                    Ut med språket så slipper vi gissa! blir lättare så!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 430 svar
                    240 465 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg engqvist