UL-spö med multirulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL-spö med multirulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• UL-spö med multirulle?

Tjenare!
    För att pausa från gäddfisket så brukar jag åka till en PT-sjö i närheten av där jag bor för att tra lite regnbåge och öring. Nu mera så brukar jag använda mig av ett UL-set till detta fisket då jag tycker det riktigt roligt att fiska med lätta grejer. Men jag är vansinnigt sugen på att ha en multirulle i stället för haspel till detta fisket. Därför så undrar jag nu om det finns färdiga UL-set med multi eller om man måste hitta på en egen lösning i så fall??
    Finns det färdiga set så tipsa gärna!
    Är det någon som tycker det är en idiotisk idé så tala gärna om det oxå... och gärna varför.

Förenklad förklaring:

Ju lättare beten du vill kasta, ju dyrare blir det med multi. Om man vill nå någorlunda tillfredsställande distans.

Detta är en helt okej rulle till ett bra pris!
    Särskillt om du tänkt använda ditt tänkta multi-ULset mer sällan än ofta.

Senast ändrad av Guest; 2013-02-12, 14:24.

Kommentera

Men jag är vansinnigt sugen på att ha en multirulle i stället för haspel till detta fisket.
      Vilken budget har du ??

Som det sades i föregående inlägg är små multirullar oftast dyrare en dom större...

Kommentera

Ja, budgeten är ju inte jättestor. Helst hade jag velat hitta spö och rulle för runt 1000-lappen. Skulle ett lättare vertikalset vara aktuellt?

Kommentera

Sv: UL-spö med multirulle?

Ursprungligen postat av snoopyrock Visa inlägg
          Ja, budgeten är ju inte jättestor. Helst hade jag velat hitta spö och rulle för runt 1000-lappen. Skulle ett lättare vertikalset vara aktuellt?
          Vill du ha något vettigt att kasta med i "ul klass" då får du uppa din budget en hel del, tyvärr..
          Satsa på ett haspelset istället om det är de pengarna du kan lägga!
          Då får du ett bra set för pengarna.

Kommentera

Helst hade jag velat hitta spö och rulle för runt 1000-lappen.
            Nu är jag kanske bortskämd med utrustning men om den budgeten så fortsätt med haspel, skall man köpa nya prylar ska dom ju va roliga att fiska med också och det är nästan omöjligt att hitta om rulle och spö för under 1000 kr du bör nog minst dubbla den summan och gärna lite till ....

Vill du ha något vettigt att kasta med i "ul klass" då får du uppa din budget en hel del, tyvärr..
            Satsa på ett haspelset istället om det är de pengarna du kan lägga!
            Då får du ett bra set för pengarna.
            Du skriver för snabbt, skulle jag inte kunna få va först någon gång nu när vi har samma uppfattning ???
            Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-02-12, 15:17.

Kommentera

Ursprungligen postat av snoopyrock Visa inlägg
              Vertikalset med multirullar brukar funka fint till just vertikalfiske, där man inte behöver kasta ut betet, och de behöver inte vara så dyra. Däremot brukar dessa set vara ganska hopplösa att kasta små spinnare och liknande med. Dels för att spöet är för kort och styvt, och dels för att dessa rullar inte är gjorda för att kasta småbeten med.

Kör på haspel säger jag också!

Kommentera

Säger bara en sak ebay. Frakten kostar lite men framförallt många spön är billiga
                Fiskar alla olika sorters fiskar runt Stockholm och brukar åka till Dalarna och fiska ädelfisk

Kommentera

Sv: UL-spö med multirulle?

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Nu är jag kanske bortskämd med utrustning men om den budgeten så fortsätt med haspel, skall man köpa nya prylar ska dom ju va roliga att fiska med också och det är nästan omöjligt att hitta om rulle och spö för under 1000 kr du bör nog minst dubbla den summan och gärna lite till ....

Du skriver för snabbt, skulle jag inte kunna få va först någon gång nu när vi har samma uppfattning ???
                  Märkligt...
                  Du är den andra på kort tid som säger att jag är för snabb!?
                  Den första som sa det är hon jag delar adress med...

Kommentera

Jag har testat med Revo S och Silstar Platinum 4000LPH, båda har fungerat ypperligt för skeddrag i 10g-storleken. Har kört med ett 6' ABU Enticer, ett ganska svampigt spö, men det fungerar bra i sammanhanget. Lina har jag kört antingen 0,20 nylonlina eller 0,08 flät.

Detta har jag använt till P&T, och då mest båge.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57